Får du inte ligga...

Vi började med tur-o-retur apoteket jag och hunden...
 
 
... och vädret var strålande och varmt.
Gå runt muren hade jag dock INTE lust med idag, jag ville ut i naturen.
Så vi gick hem med prylarna jag handlat till sonen, och ställde kosan mot Hällarna istället!
Och en underbar promenad fick vi...
 
 
 
 
 
 
 
Jag fotade lite VISSET GRÄS idag, bara för att det var så himla vackert i solen.
Vi har väl gjort en 8 km idag jag och hunden, helt okej enligt mig och henne.
Dessutom när vi gick hem från Hällarna...
Då kom hundfolket dit.
Men då gick ju vi hem som sagt 
 
Sen har jag suttit i soffan och laborerat med garner och små babymössor.
Lite randigt, lite olika randningar i uppaget av maskorna och sett vad som händer.
Hade dock inga gulliga färger kvar av mina restgarner, så det blev inga gulliga randningar att visa upp här och just nu. 
Det får bli en liten uppvisning en annan dag när jag har SÖTA små mössor i fina färger att visa upp!
 
Haft butiken öppen, ingen Stalker-Tant idag i alla fall.
Ingen annan heller för den delen, det har varit dött på hela Söderväg, förmodligen i hela stan kanske för att vädret varit så underbart...?
Verkar som merparten av stan dragit till Tofta och GGN, eller åtminstone ut på landet.
 
Sambon ska jobba inatt på taxin inatt, lär nog bli en hel del att göra.
Som sagt, det är ju GGN och fullt med festfolk i stan.

Det är alla singeltjejers ELDORADO-KVÄLL!
Och alla upptagna tjejer som vill vara otrogna för den delen också.
Eller...
Alla som inte vill vara otrogna kan ju gå ut och kanske bara flirta istället...?
Eller bara titta på allt manfolk.
Finns många alternativ en natt som denna.
Ja, jag brukar ju vara lite cynisk och elak varje år, vid denna helgen för det är så många som tar sig friheter så att säga.
Dom upptagna männen från fastlandet, och dom upptagna kvinnorna på ön.
Bäst är det ju om man är singel-singel kan jag kanske tycka 

Och får du inte ligga en kväll som denna...
Då är det bra jäkla synd om dig!
För ALLA får ligga som VILL ligga när det är Gotland Grand National!
Och för alla singeltjejer vill jag då ikväll spela Beyoncé och "Single Ladies-Put a ring on it"...
 
Bara för att ni ska komma i helt rätt stämning en festkväll som denna!
Så på med det sexigaste ni har i er garderob, lite makeup och kanske ett glas vin för att toppa formen också.
Så...
Nu ska jag faktiskt ta och hoppa i duschen, och ta på mig något...
Sexi... snyggt!
Jag ska nämligen passa på att GÅ UT ikväll nu när sambon ändå jobbar!
Men bara för att TITTA då såklart!!!!
 
Nej, nu skojade jag allt, här ska det sittas i soffan och virka babymössor så det står härliga till och så ska jag titta på Olle.
Ja, för ikväll är det Olle Ljungströms kväll i "Så mycket bättre" och det vill jag för allt smör i småland inte missa.
Ikväll är det sköra och fina Olles tur, och så ska jag sjunga med i dom sorgliga låtarna jag kan...
Och minnas en svajig tonårstid och en vacker Olle.
Vi ses senare efter programmet!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0