Hoppas dom har en jävligt hög lön...

Herregud så bra jag mår idag, jag känner mig så lugn och avslappnad!
Lugn som en filbunke för första gången på veckor, ja, faktiskt, det är så himla skönt.
Novembermys när det är som bäst.
Inte har jag pratat med någon heller, förutom den där lilla timmen jag var på stan.
Imorgon ska jag på ett kort möte på förmiddagen, sen samma som idag:
Inte träffa någon, bara vara själv och ladda inför torsdagens jobb.

Sonen var hemma och vände, drog till fotbollen.
Jag har med andra ord varit själv hela dagen.
Har en pannkakssmet på "jäsning" på spisen, och så ska vi se film ikväll förmodligen.
Bara vi, La familia.
Mys.
 
Sonen protesterade vilt när jag sa att jag bokat biobiljetter till imorgon.
Jag sa inte ett smack, sambon får "tvinga" honom, jag säger ingenting 
 
Och jag är såååååå himla glad för en "sak" jag gjorde för några veckor sedan.
Planen jag fick i ett litet ögonblick i ett möte...
Verkar funka!
Det är tyst, ingen väntan.
Jag känner mig fri.
Sånt är bra, väldigt-super-jättebra.
Jag tror min Nybyggarkussen fattar PRECIS vad jag menar, ni andra fattar förmodligen inte ett dugg.
.
Ibland är jag smart, fastän jag inte fattar det själv förrens efteråt 
 
Har för övrigt tyckt väldigt synd om gubbarna och grabbarna som jobbat på taket tvärsöver gatan.
Hela dagen har dom gått i ösregnet och spikat (?) och donat i regnrockar på taket.
Jag undrar om don ens sett vad dom gjort när dom arbetat, för det har ju varit becksvart ute och som sagt ösregnat.
När dom sen var klara för dagen så har dom fått stå och vänta på en skjuts hela högen på parkeringen, i ösregnet.
Kul.
Not.

Stackarna, ja, dom verkar inte komma från Sverige, för när jag hört dom prata med varandra när jag passerat dom på väg till macken andra dagar, så pratar dom typ...
Polska...?
Eller något åt det hållet.
Jag kan bara hoppas att dom har en KLOK och ansvarstagande ARBETSGIVARE som har ett varmt boende, en varm dusch och ett varmt mål mat som väntar på dom när dom kommer hem efter dagens skitjobb.

OCH...
Att dom har en jävligt bra och hög lön/timpenning för att stå uppe på ett tak i ösregnet en hel dag!
För det har dom väl?
????
Jag tänker inte ens spekulera, jag tror ni fattar vad jag tänker vid detta laget.
Nu ska jag fortsätta virka, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0