Parkeringsautomaterna går inte ihop...

God morgon!
Så var man uppe igen och en ny dag har börjat.
Sitter och väntar på solen, klarblå himmel är på gång ser jag ut mot havet och vi ska ut på promenad så fort det spricker upp.
Det är nog bara minuter kvar.
 
Läste GT förut och fastnade för denna lilla och korta nyheten...
 
 

Inga extramiljoner till parkering

 

Tekniska nämnden begär tre miljoner kronor extra för att klara kostnaderna för parkeringsautomaterna.

 

Enligt Radio Gotland anser dock ledningskontoret att tekniska nämnden måste klara av underskottet inom sin befintliga verksamhet och några extrapengar från regionens gemensamma kassa kommer inte att skjutas till.

 

Man vet snart inte om man ska skratta eller gråta åt inkompetensen i den här kommunen!?
Förlåt, "regionen".

En sådan HIMLA bra idé det var att skaffa p-automater, det skulle tjäna in SÅ HIMLA mycket extra kosing till kommunen!
Eller...?


Nja, tydligen inte verkar det som.

Inte bara att det skinnar kommunens invånare som bor och jobbar på "fel" ställe istan, det kostar oss alla skattebetalare en massa jäkla pengar dessutom!
Och nu går det tydligen back ändå.

Tekniska nämden har underskott och han ansökt om 3 miljoner för att få det att gå ihop.
Några åsikter från debatten och nyheten om detta...

 

Nu är måttet rågat. Att behöva betala via parkeringsautomater som inte behövs på tomma parkeringar och dessutom via skattsedeln är inte sunt. Undra på att det finns politikerförakt när det ser ut så här i kommunen. Det lutar mer och mer om att det är dags att lämna detta konkursbo och flytta från ön innan man skall betala för flera stolligheter!

 

SJUKT!

 

Ha ha ha - det som tidigare var ett problem 2 veckor per år har man nu lyckats strula till så att det är ett problem 52 veckor om året. Dessutom kostar det. Miljontals kronor.

Sanslöst.

 

Tekniska nämnden!!!
SKÄMS RIKTIGT ORDENTLIGT. Det är snart lynchstämmning på stan.

 

När skall sunda förnuftet drabba Gardell & Co så att de inser att ju förr de skrotar eländet desto fortare kan ekonomin komma på rätt köl igen! Det som ingen vill ha kostar dessutom skjortan och kommunen läcker som ett trasigt såll!

 

Jag ställer mig i mängden av röster om detta och kan bara hålla med.
Bort med eländet för ALLAS skull, ju fortare desto bättre!

Dagen idag vet jag inte så mycket om mer än att det blir lugnt, förmodligen lite handarbete efter promenaden och så kommer sonen tillbaka i boet i eftermiddag 

Jag har en ganska späckad vecka, vad gäller jobb, extra p-möte och resa i helgen, så dagarna när jag är ledig här, ska jag inte göra så mycket mer än att ta det lugnt som sagt.
Inget umgänge, bara promenader, familjen och hantverket.
Och nu ska hunden och jag ut, vi ses lite senare!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0