Repmånad och "Guldkanten"...

Hyran betald, räkningar betalda...
Så var man pank igen!
Underbart!
Men det positiva är att det är ju EN HEL månad tills man behöver betala räkningar och hyra igen.
 
Ja, vad har jag mer gjort?
Gå iväg och skicka paket gick ju då inte, för det började regna, och då hade jag verkligen ingen lust.
Så jag har bara virkat.
Såååååå skönt, det behövde jag idag, bara slappa och ta det lugnt.
Har till och med suttit och sett "Repmånad" och skrattat gott.
 
Vissa filmer håller faktiskt än, om man nu har ett "hum" om gamla och svunna tider, samt "män på repmånad" och Stadshotell, och tänk...
Det har ju jag.
För SÅ gammal är faktiskt jag så jag har "hängt" ( läs: "blivit uppraggad") av killar och män som gjort lumpen och sen haft repmånad på här på ön.
På den tiden P18 fortfarande fanns här, och då det fanns ett danshäng på "Stadshotellet" ( numera Wisby Hotell ) som hette "Guldkanten" var del väl va...?
Eller ja förresten, det fanns "repgubbar" över hela stan och på vilket disco/restaurang som helst.
Vi var väl inriktade på "repgubbarna" i yngre ålder typ.
 
HERREGUD...
Jag känner mig som 190 
Men har man hängt med på den tiden, då kan man faktiskt sitta och skratta åt "Repmånad" medans man virkar.
Berömd replik:
"Herr Larsson kan inte reglementet..."
 
Så kom sonen tillbaka i boet, VÄLDIGT efterlängtad.
Vi ska ju se del två av "Breaking dawn" denna veckan som bekant, hurra.
Han vet ju att han INTE har något val i den här biobjudningen...
Men han protesterar fortfarande som OM han hade det.
Nu, mer virkning och sen matlagning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0