Sjal på sniskan...

Hemma och nu...
Har jag en vilovecka.
Och det menar jag, det är BARA TRE saker som ska stå på min agenda:
 
1. Hundpromenader.
2. Hantverk.
3. Familjen.
 
That´s it, och det känns väldigt bra och skönt.
 
Idag kom jag hem här och har ändå gjort lite jobbrelaterat, torkat köksgolvet, men sen fikat, läst tidningen, pratat med en bästis och gjort pannbiffsmet som ska stå och gona till sig till kvällen när det blir pannbiff med gräddlingonsås och potatis.
Snart dusch och gå en liten skön promenad och posta ett paket.
Sen...
VIRKA.
 
Och på tal om virkning så har jag börjat om med nytt garn på den där grå-svart-sand-vit-färgade snooden och insåg att baksidan på snooden, när man virkar runt, runt...
 
 
... blir ju sned precis som på dom rundvirkade mössorna.
Ja, det blir så OM man inte först tex virkar ett varv, sen smygmaskar i luftmaskstolpen på nyss gjorda varv och virkar samma varv tillbaka, fäster i luftmaskstolpen, och virkar samma varv tillbaka igen.
Svårt att förklara så här, men virkar man så, då får man en osynlig RAK linje på baksidan.

Bara det att just i detta fallet (och i babymössorna), då är jag ju ute efter detta mönster som ser "stickat ut" "fasta maskor upplockade i bakre luftmaskbågen" som det då heter.
Och det får jag INTE om jag virkar som man kan göra om man vill ha en rak linje när man virkar runt.

Då stör det ju mig dock att det blir så här.
Då kunde jag hellre virkar från sida till sida och sedan sytt ihop baksidan, och fått det rakt.
Men...
Nu börjar jag inte om, det får bli så här, och så syr jag ihop nästa istället.
Suck.
 
Cyklen funkade som en klocka när jag drog till jobbet igår, sambon hade fixat biffen!
Skönt, då kan jag swischa fram på VRÅLÅKET igen.
Och nu...
Ska jag hoppa i duschen.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0