Söder, söder, söder...

Idag...
Har jag knatat runt så mycket så jag har GALET ont i fötterna!
Och nacken, för jag har ju burit också.

Nåväl, dagen började med en jättetrevlig farbror.
Vi passerade varandra på gatan på väg till tunnelbanan, och han säger:
"Vilket vackert hår du har!"
TACK SÅ MYCKET, sa jag och kände hur leendet spred sig från öra till öra.
Vilken himla bra start på dagen, jag var på topp.
 
In till city och provade lite jeans på diverse ställen och går sedan till HM för att plocka ut och prova ett par jeans som jag hittade igår och hängde undan tills idag.
Säger mitt namn till expediten, hon plockar fram dom, tittar på mig och sen på jeansen och säger:
"Oj, vad små dom va..."
Jaha...
Och HUR FAN ska man tolka det då?

Ska man tolka det som att hon tyckte att jag såg tjock ut, och att jag hängt undan för små jeans...?
Eller?

Jag svarade:
Ja, jag kom i alla fall i dom när jag provade dom igår!
Tog dom och gick in och provade och döm om min förvåning, jag kom visst i dom idag igen!!!
Suprise.
Gick ut och köpte dom, allt för att visa att jag minsann KAN ha storlek 26/34 i STRETCH JEANS.
Mutter, mutter.
 
Så drog jag till Söder, hann med tre loppisar innan jag och kussen möttes upp, bla...
 
 
 
MASSOR med glitter och glamour, och även balla kläder.
Ett ställe jag ska luskamma nästa gång jag kommer hit kan jag meddela.
Kolla in tyllkjolarna i taket, obs bilden är dock suddig...
 
 
Jag hade mycket att titta på om vi säger så!
Fyndade en bok på Myrorna och var inne på Judiths Secondhand också och sen...
Kom kussen och vi gick och lunchade/fikade.
Hade en trevlig stund ihop och sen drog jag vidare till diverse garnaffärer i olika ändar av Söder, per fot...
 
 
 
 
OMG, tror ni jag gick i toppspinn eller gjorde jag, men...
Det jag ville ha, det var alldeles för dyrt!
Ja, då kan jag säga att det kommer löna sig att skicka efter från andra ställen, för det var skitdyrt på Söder.
Så det blev endast fyra nystan i åskblått garn.
Kollade om döskalletyget fanns kvar på Tygverket, men dom hade HÖJT PRISET!
Va fan.
Sist jag var där kostade det 199 kr/m nu hade dom satt upp det till 399 kr/m.
Att jag inte köpte det sist, fasen vad jag ångrade mig, så det blev inget tyg tyvärr.
Jag gick sen från Söder...
 
 
... och ända till Rådmansgatan faktiskt!
Ingen dålig promenad med andra ord, jag har gått och gått och gått i säkert mer än två mil utan att överdriva.
Och nu väntar jag på att min lilla deltidssambo ska komma hem, men innan jag stänger ner för idag vill jag ge er Dagens "Jävligt balla mustach"...
Södermustaschen, den lite svåra och konstnärliga!
 
 
Jag vet, man är fan så snygg eller hur? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0