Som virkerska och sjalanvändare var jag glad att hitta...

Igår när vi var på stan, hittade jag någonting som gjorde mig väldigt glad som virkerska och sjalanvändare att hitta...
 
 
... en sjalhängare!
Världens bästa sak för den med mohairsjalar.

För...
En mohairsjal skall hängas!
Allt annat är mord på en sjal, faktiskt alla sjalar egentligen.
En sjal ska inte knölas ner i en hatthyllelåda eller vikas ihop på hatthyllan.
DEFINITIVT INTE en mohairsjal, då förstör man dom direkt.
Dom tappar fluffet, blir platta och fula, dessutom förstör man fransarna.
Hänger man dom behåller dom form och fluff mycket längre.
 
Jag har haft mina senaste tre egenvirkade i 2 år nu, och använder dom flitigt, har fluffet någelunda kvar men dom har hängt...
 
 
... på gästsängen för att just behålla formen.
Så därför blev jag så himla glad att hitta dessa sjalhängarna, och kunde raskt och fint hänga upp dom på hatthyllan...
 
 
PERFEKT!
Och på köpet blev det ju mer ordning och reda.
Nu har jag ju då tre sjalar, så jag får köpa två hängare till.
OCH ska ha en i boden och tipsa folk om vart såna finns också 
För er som läser bloggen kan jag ju då berätta att dom finns på Åhlens och kostar 49.90:-, mycket bra pris för en bra grej.
 
Så raskt över till "Så mycket bättre".
Jag säger bara en sak:
Darin.
 
 
Så duktig han faktiskt är!!!
Shit alltså vilka framträdanden han levererar varje program, igår var han ju Sveriges svar på Enrique Iglesias.
Lika darrande och smörig på rösten som den värsta...
Enrique.

Och så snäll, rar och gullig han verkar.
Jag satt igår och kände att jag ville adoptera den lille pöjken, hans mamma har säkert inte lust att bli av med sin lille son.
Jag har ju redan en rar och söt liten son...
Men jag kan tänka mig två, speciellt när den ene redan är vuxen 
 
Darin var alltså bäst igår, tyckte jag.
Som god tvåa sätter jag PUGH.
Drag under galoscherna, säger jag bara, och mer rock med Pughan i framtiden.
Nu ska jag börja fixa lite med middagen!
Vi ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0