Stockholm...

Så var jag i Stockholm igen!
Gick upp i ottan igår, 05.15 för att vara nere vid båten 06.35.
Var jag trött eller var jag trött tror ni?
Jag var typ så jäkla trött så jag höll på att storkna!
Men...
Träffade en vän på båten, så vi snackade oss igenom hela båtresan, landade hos Klokboken runt lunch och så gick vi ut och promenerade...
 

... landade i soffan och åt en JÄVLA massa godis efter middagen.
Jag höll på att somna redan klockan fem!
Men...
Höll mig vaken till efter "Downtown Abbey" ändå 
Men med nöd och näppe ska kanske tilläggas!
 
Sov sen som en stock hela natten, typ nio timmar fick jag väl ihop, och sen vaknade jag pigg och någelunda utvilad.
Sååååååå skönt!
Vi tog tunnelbanan in till stan och gick förbi NK´s skyltfönster där det var premiär för Julskyltningen i deras skyltfönster...
 


Pippi som bakade kakor och lite annat smått och gott som Findus och Pettson och juldikten überalles...
 
 
... men fattades det inte en hel del bokstäver i texten?
Vi fick saftglögg och pepparkaor och så gick vi vidare till huvudmålet...


... Hallwylska museet och Downtown Abbey utställningen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Helskotta SÅ vackra kläder det var, jag blev sjuk av avundsjuka.
Jag vill också sy så där tjusiga kläder och jag vill också...
Vara så duktig att kunna sy såna kläder.
Tänk dock att sy upp sådana alster för att bäras enast i en scen, kanske två...
Otroligt!
Vi var väldigt imponerade, minst sagt!
 
Lite vackert palats om vi säger så...
 
 
 
Ett tak att kopiera hemma...?
 
 
 
 Ja, där gick vi och tittade på vackra kläder och pompa och ståt i palatset.
Sen blev det lunch och en runda i city.
Och tror ni inte att jag fått rätt ändå...?
Sist jag var i Stockholm så spådde jag ju framtiden att TIGGARNA skulle bli kreativa?
Just för att jag såg en tiggare bland alla andra som klätt ut sig till "Döden".
Och vad ser jag idag på Drottninggatan...?
 
 
Jominsann, en tiggare i "ny kostym"!
Jag visste det, jag LÄR återkomma med mina "Kreativa tiggare"-rapporter så fort jag ser något nytt och kreativt 
Så...
Det var allt för idag, jag återkommer imorgon.
Jag och Klokboken har haft en SMASHING dag ihop.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag känner att det är dags för en vända till syster Kerstin i Stockholm.
Hallwylska har jag varit på flera gånger och där här utställningen skulle jag verkligen vilja se.
Kram, Ingrid

Svar: Det tycker jag VERKLIGEN du ska, det var jättefina kläder!Kram Madde
Madde

2012-11-18 @ 22:36:26
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0