Ärtig halsduk klar!

Så vart den ärtiga hösthalsduken klar!
Jag bad sonen fota mig på badrummet mot den vita dörren, han tog EN BILD som blev för mörk för att blixten inte nådde fram.
- Ta en bild till, sa jag.
"Nä, nu orkar jag inte mer, sa han, lämnade över mobilen och bara gick ut!
???
(Orkar inte, hjälp, hårt jobb liksom...)
- TACK så himla mycket för ingeting, sa den sura mamman då, och fick ta en bild själv...
 
 
Lite vår/äppelgrönt, lite grodan Kermit och lite cerise, och jag gillar den!
 
Jag vart faktiskt lite osäker under processen på hur den ljusgröna färgen skulle "matcha" min hudfärg.
Som blondin kan man ju se lätt sjuk ut i den färgen om det inte är sommar och man är lite brun.
Men den funkade faktiskt ihop med dom andra färgerna som jag vet funkar för min hudfärg 
 
Och har man så en svart jacka som jag har och svarta vantar, då PIGGAR ju den här halsduken upp.
Jag ger den faktiskt tummen upp!
Ska ta några andra bilder lite senare på provdockan om det inte är för mörkt ute (för då blir det ju ännu mörkare inne), vilket det är nu när regnet hänger i luften.
Annars får jag vänta tills imorgon.
 
Omslag i vädret som heter duga...
Idag är det RÅTT ute!
Burr...
 
Gottegrisen ville som vanligt ligga kvar och tryna i den varma sängen när jag steg upp...
 
 
 
 
Men 5 minuter senare kom hon ut till mig i vardagsrummet ändå.
5 minuter senare på det så gick jag in i sovrummet för att hämta en kudde att ha bakom ryggen i soffan...
Då hade hon spytt i den igår renbäddade sängen!
Hurra.
Inte mycket dock, det var lite på mitt täcke som inte hade gått igenom, och lite på lakanet som inte heller gått igenom, TACK OCH LOV, men ändå.
 
Ja, så då var det bara att bädda ur dom spydda delarna i sängen och så var det inte med mer det!
Men varför är det inte så, att när ett djur "mår risigt" så väljer dom alltid att spy/kissa/eller bajsa på dom mest olämpligaste ställena?
Aldrig rakt upp och ner på EN TOM YTA, ett tomt golv, utan alltid på en matta (helst den dyraste eller finaste) mattan eller i sängen som idag?
Bara en stilla undran från en djurägare som haft djur i hela sitt liv liksom!?
 
Nu ska jag röja lite här hemma, sonen sover fortfarande och klockan är 10.23!
(herregud...)
Han får väl sova ut lite till, med betoningen på "lite till", innan han ska till pappa.
Sonen han har ju höstlov denna veckan.
Igår hade jag FRÄCKHETEN att gå in och väcka barnet REDAN klockan 09.30...
Han fick, enligt honom själv, gå upp "i ottan".
Hur kunde jag som mor ha fräckheten att väcka honom SÅ TIDIGT när det var söndag och allt???
Ja...
Det kan man ju undra?
Så idag ska jag låta honom sova ända tills han vaknar!
Nej, det ska jag faktiskt inte, jag väcker honom 10.30, PIP.
Och det är om två minuter det.
Häx-mamman har talat 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0