Dåligt inflytande från bebisar...

Så fiskade jag lite om det där med VAD ungarna gör när dom hänger på Mackedonkan...
Och behöver väl inte oroa mig ÄNNU för att dom ska hänga där i onödan.
Bara det att när jag ställde frågan varför dom inte var hemma vid någon...
Då framstod det direkt att det är pinsamt av anledningar jag inte går inte på här 
 
Detta samtal slutade dessutom ganska komiskt, för jag försökte då få fram det här med att det hänger "mindre lämpliga och stökiga kids" där, som hittar på en massa skit.
Fast uttryckte mig väl typ som när jag skrev förra inlägget inlägget igår, att det var en massa "småglin som hittar på bus".
Då tittar sonen på mig, rynkar pannan och säger:

"Jaha, vadå, menar du små bebisar och barn som sitter och kastar mat på golvet eller?
Hur skulle DET kunna vara farligt?"
 
Jag började gapskratta.
Ja, PASSA dig för dom där livsfarliga små bebisarna som kastar mat på golvet, dom har SÅ dåligt inflytande på kids i din ålder... 
 
- Eh, nej, det var inte riktigt små bebisar och barn jag menade nu, jag menar stökiga ungdomar i eran egen ålder och kanske äldre.
Jag vill inte veta av att ni själva uppträder dåligt, att ni bråkar, stökar, gapar, eller hänger i gäng som beter sig så.
Och minsta lilla antydan jag får om det...
Då hänger du typ enbart på ditt rum med eller utan dina polers.
Capisch?"

"Mamma, vi bara hänger...
Inte bråkar, okej!?"
Sa den lille parveln till sin otroligt LARVIGA morsa.
 
Idag så skiner solen från en klarblå himmel.
Vad göra idag?
Ja, den där långpromenaden skulle kunna vara perfekt idag.
Jag ska se vad min nacke tillåter och jag ska se hur bussarna går.
Hunden åt i alla fall upp all mat igår, TJOHOO, ja, det är en seger varje gång hon gör det faktiskt.
Särskilt när hon vägrat ett tag.
Vi ses senare, nu ska jag börja min dag med att kolla busstider.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0