Från Själsö och hem...

Vi hade tur idag jag och hunden.
Morsan skulle till kyrkogården och fixa med kransar, då var bilen inte långt från Själsö...
Så jag bad om skjuts, och det fick vi 
Vi landade i ett underbart soligt Själsö och började gå hemåt...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bara en grej att tillägga egentligen:
Jag skulle haft gummistövlar på mig...
 
 
Mestadels såg promenaden ut så här som ovan, så det blev mycket upp och ner och hit och dit under promenaden fram till Snäck, sen var det ju fin väg resten av promenaden.
Milou såg ut som hon varit och gyttjebrottats, och när vi kom fram till Snäck "kastade" jag en sten i havet...
Så hon sprang efter den och blev av med lite skit.

Ja, kan man springa efter änder så kan man väl springa efter sten i vattnet tänker jag 
Då blev hon ganska ren i alla fall, och så fick jag spola av resten när jag kom hem.
Och nu...
Är vi båda dödströtta.
Jag sitter och ser på "Karate Kid" med sonen och dricker kaffe.

Men GUD så härligt det har varit!!!!
Vilken dag.
Sånt här älskar jag.
Bara jag, hunden, tystnaden och naturen, det finns INGET, och då menar jag inget som slår det.
 
Satt i solen på en trädstock och mediterade, luktade på skogen, tittade på havet när vi kom till den stora öppningen i Brucebo.
Det enda jag skulle velat ha med mig var en liten ryggsäck med en kaffetermos i.
Men eftersom nacken är som den är, ville jag ha minsta, möjliga att bära.
Nästa gång, DÅ ska kaffet med i alla fall!
Nu måste jag tyvärr lyfta på häcken och göra TVÅ saker:
1. Gå och köpa garn.
2. Fixa pannkakssmet.
 
Idag får det bli ugnspannkaka, något som sköter sig själv...
För jag är trött 
Vi ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0