"Hen" igen...

Jag börjar väl med att rapportera att INATT...
Har jag sovit som en stock!
Vaknade pigg trots att sambons jobbalarm väckte mig.
Idag ska jag på läkarebesök och ja...
Kul 
Ibland måste man göra sånt också.
 
Så kom jag på ett land (och ett företag) som faktiskt skulle kunna behöva lite "HEN" när jag såg nyheterna förut, och det är Saudiarbien!
Och kanske Ikea skulle behöva lite extra HEN för att stå upp för våra svenska ideal...?
Ikea ska väl inte vara köns-fördömande, dom ska väl vara...
Neutrala!?
Precis som HEN.
Men icke, Ikea har plockat bort alla kvinnor ur nya katalogen som lanseras i Saudiarabien.
För i Saudiarabien då får inte kvinnor RÖSTA, köra bil, eller röra sig ensamma på gatorna.
 
Men...
Får inte kvinnor vara ensamma i sitt eget badrum...?
Eller får kvinnor inte vara ensamma i köket, sovrummet eller vardagsrummet heller kanske?
För OM dom får det i Saudiarabien, då borde dom ju få vara med i Ikeakatalogen också!
För det är väl där folk samt kvinnor ÄR i en Ikeakatalog, inte ute på gatorna eller i en bil...?
Så jag förstår inte varför kvinnorna kunde få vara kvar?
Och nu...
Var jag ironisk som ni säkert förstår.
Skäms Saudiarabien, detta är 2012 inte 1850!
Och skäms Ikea, ni ska inte anpassa er till en massa inskräkta idioter i ett land som inte har vett att se att vi alla är...
HEN.
Ja, se där, jag gick från att tycka att HEN är supertramsigt ena dagen och nu står jag dagen efter främst på barrikaderna och tycker att HEN borde finnas überalles.
Ibland kan det gå fort! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0