Jag har inte acne jämt..

Alltså ilskan har ännu inte riktigt lagt sig helt efter att jag kollade upp den där krämen igårkvälls.
Jag började tänka även på den där "blekningseffekten" som den då verkar ha...
Läkaren sa att jag inte skulle använda den i hela ansiktet, utan bara i pannan och på sidorna av ansiktet, bara någon gång ibland i pannan och på näsan.
Om den då har en blekande effekt...
Blir inte ansiktet då väldigt fläckigt?
Om jag lägger på den ojämt...?
Det är ju inte foundation vi snackar om här som går att tvätt bort och lägga om.
Nä, vi snackar något som bleker.
Hur ojämt kommer då "färgen"/hudtonen i ansiktet kanske inte att bli?
RYS, rys, trippelrys!!!!

Och tänk om man sommartid är ute så mycket som jag är.
Jag skyddar ju ändå trots allt mitt ansikte för sol så mycket det går med solhatt, men tänk om jag skulle använda den krämen kvällstid och sen vara ute på dagarna på stranden, bada i havet (för då har man ju inte solhatten på sig) och på hundpromenader m.m.
Det känns livsfarligt.

Denna kräm kanske passar någon som bor i en BUNKER och aldrig går ut, eller sitter inne i sitt hus/lägenhet dagarna i ända...
Men det gör ju definitivit inte jag!
 
Jag kanske var NÅGOT hård i min ton om den där läkaren igår, och jävlade-mig-hit-o-dit, fast jag kan faktiskt tycka:
Läkarna måste lyssna på sina patienter!
Det gäller som sagt inte bara den polska läkaren för igår, hon kanske inte förstod mig pga av att hon inte var så bra på svenska...?
Men som jag skrev igår, mina två föregående SVENSKA läkare har även dom varit väldigt "kåta" på att skriva ut roaccutan till mig i tablettform och prisat dess lov, halleluja...
 
 
... och jag har sagt ifrån på skarpen.
Men idag kommer jag faktiskt ringa till hudmottagningen och prata med någon av sköterskorna  som pratar svenska och som förstår vad jag säger.
Då tänker jag säga precis vad jag tycker om det här med att jag får en kräm som innehåller något jag bestämt talat om att jag inte vill ha...
Och att jag from IDAG vill att det står i min journal att jag INTE vill ha Roaccutan någonsin vare sig i tablettform eller i krämform, hur "fantastiskt" det nu än är.
Inte en gång till jag går dit och få en ny övertalningskampanj, för då jävlar faktiskt!
 
Till saken hör, att jag inte ens har den svåraste formen av rosacea, i alla fall inte än så länge kanske man ska skriva.
Jag sköter min kost så gott det går, äter inga kryddor, undviker för mycket salt, jag dricker inte någon form av alkohol, jag avhåller mig från heta och fuktiga miljöer i den mån det går, jag aktar ansiktet på sommaren från solen i mesta möjliga mån med solhatt, tränar aldrig längre så jag svettas mycket.

Jag har inga hettningar, jag har inga röda blodkärlsspridningar i ansiktet.
Jag har inte acne på kroppen.
Jag har "endast" små plitor ibland pga mat och får stora utslag när det är stenkört av olika anledningar.
Och det var det ju ett år sedan sist liksom.
Så jag fattar inte varför dom tjatar om det där Roaccutanet till mig...?
Jag har inte acne jämt.
Mår jag bra och är i balans, då är både HUD och nacke glada och håller sig i schack.
 
Ja, nä, nu ber jag om ursäkt att det blev en himla massa rosaceaskit här både igår och idag.
Men jag behövde väl skriva av mig!
Dags att ringa hud och få en telefontid, vi ses senare, nu ska jag ut i busvädret.
(Fan vad det regnar idag...)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0