Käka änder...

Idag kom vi ut när regnet la av...
Det var ungefär 20 minuter efter planerad utgång!
 
Och vi gick ut till Gustavsvik och tillbaka i från-o-till-sol.
HÖSTKALLT ute, och Milou började skälva bara jag öppnade dörren ut, så jag grävde fram hennes lilla vinterrock och invigde den för säsongen...
 
 
Den passar inte iår heller, den minsta storleken (om man inte tar chiuaua-storleken då...) är fortfarande för stor.
Ja, hon är ju fortfarande dessutom under 5 kg och smal som ett streck, så...
Jag får nog sy på en "kardborre" på "rocken" upptill ändå, så det slipper stå en flärp rakt upp på sidan.
Sömmerskan får skrida till verket och fixa 
Och så var det den där grejen med fåglarna längs stranden idag...
 
 
Gul pil:
EXTREMT frustrerad hund i strandbrynet som inte når fåglarna ute på vattnet!
Hon sprang som en galning fram och tillbaka längs stranden och försökte få tag i någon and i alla fall...
Men änderna bara simmade längre och längre ut!
 
Svart pil:
Lycklig andfamilj som hann fly från stranden innan vovven hann fram och käkade...
Jag menar gullade ihjäl dom 
 
Röd pil:
En skarv som inte har något med detta att göra alls egentligen!
Skarven satt redan långt ute på sin sten när Milou kom farandes och började jaga änderna.
Men han fick en pil ändå, bara för att vara sjysst liksom.
 
Coola höstfärger vid lasarettet...
 
 
Ja, så blev det inga fler bilder, jag glömde bort att fota längs promenaden.
Men ni får ju så himla mycket naturbilder ändå här, så idag blev det inga fler.
Nu ska jag ta tag i oranga garnet, jag MÅSTE hitta ett mönster som funkar till det fina höstfärgade garnet.
Sen ska jag på middag på LEVA med jobbet!
Ska bli skitkul, det blir Chifen och tjejerna, och vi ska äta så det står ut igenom öronen.
Eller i alla fall ska JAG göra det 
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0