Lugn och skön dag...

Idag har det varit en lugn och skön dag!
Ilskan la sig tillslut, och jag dammsög.
Ute fortsatte det att ösregna, jag tände ljus i hela lägenheten...
 

Satte mig och stickade, mentalt varvade ner, så kom sonen och fick mellanmål bestående av äppelpaj och vaniljsås, h
ar han det inte lyxigt så säg...? 
Så satte jag bröd i bakmaskinen, skalade äpplen, kärnade ur mitten, en klick smör i varje urkärnat hål, på med socker och kanel och in i ugnen...
Vips, så hade jag gotte till kaffet 

Så kom en vän över och vi har bara hängt i sofforna och fikat och pratat.
Väldigt lugnt och skönt har det varit, bara få hänga hemma och faktiskt inte ha en agenda över dagen alls.
 
Dessutom "gav" hon mig två ord som fastnade...
"Starka kvinnor".
Låter nästan som en...
Ja, det låter som något man kan ha användning för i framtiden!!! 

Nu ligger jag i sängen och gosar med Milousan.
Ja, här gosas inte med gubben, han har valt att sitta i vardagsrummet för att jag envisas med att se "Svenska Hollywoodfruar".
Det är tur jag har mitt lilla gosetroll, HON väljer MIG alla gånger...
 
 
Inte för att jag kramar (stryper) ihjäl min hund eller så...
 
Gulle oss 
Nu är det dags att sova, imorgon väntar jobbet och vi ses innan jag cyklar iväg dit!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0