När man stryper en tupp på amfetamin väldigt, väldigt långsamt...

Har ni någonsin haft en tonåring i målbrottet av manligt kön som sjunger Metallica i duschen..?
Var GLADA i så fall.
Det låter ungefär som när man stryper en tupp på amfetamin väldigt, väldigt långsamt alternativt en lika påtänd marskatt!
Det låter förjävligt om jag ska vara ärlig.
Och det är jag ju.
 
Dra mig baklänges, sonen i duschen idag skrålandes någon Metallica-låt fick mina öron att krulla ihop sig av förfäran.
Och jag försökte vråla in i ojudet:
"Men snälla "J", var TYYYYYYYYST!"
Tror ni att det hjälpte?
Nä, han bara skrålade vidare.
Mina öron fick en omedelbar tinnitus och jag har fått den skadan permanent misstänker jag.
H-J-Ä-L-P!
 
Så skulle jag koka mig några ägg från en förpackning som jag köpte förra veckan på Ica.
Jag tänkte ta mig en ägg och sillmacka till lunch ihop med kaffet.
Tog fram äggen och ser datumet:
Bäst före 12/7 2012.
MEN va f-n!?
Nu hade jag ju sett fram emot en liten ägg och sillmacka i all sin enkelhet när jag ändå äter mina hudtabletter, och så har äggen gått ut för tig och evighet sedan.
I en förpackning som jag köpte för en vecka sedan som sagt!


Bra koll det var i den Ica-affären då.
Självklart dubbelkollade jag att jag inte sett fel, att det skulle vara 7/12, men det hade jag inte.
Ja okej, jag hade väl kunnat pallra mig över till macken och köpt mig ett nytt paket ägg, men det orkade jag baske mig inte.
Det fick bli en falu rågrut med enbart löksill på, men det gick bra det med.
 
Annars har jag börjat på en ny halsduk, den melerade i orange m.m, varit och köpt hö och halm samt hämtat ett Anna Sui-mönster som jag beställt...
 
 
 
... minus rosetten på framsidan som jag INTE tänker göra och sätta dit!
Nu ska jag välja ut en klänning som jag ska rita av och skrära ut mönstret idag, och sen sy IMORGON!!!!
Jippie 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0