Smöriga små knölar...

Men så fick hunden gå med ändå på promenaden!
Ja, jag tyckte synd om henne.
Hennes små glosögon tittade så himla bedjande på mig när jag skulle gå iväg, så jag hade inte hjärta att lämna henne hemma.
Bara det att vi gick bara runt muren, och hon var helt slut sista biten hem.
Tror jag det, inge mat i magen...
Då har man ju ingen energi.
FAST...
Hon åt faktiskt lite när vi kom hem, hon åt hälften av sin mat.
Tack gode gud för det, nu är vovven helt däckad.
 
Under promenaden idag så upptäckte jag på hemvägen att rosorna faktiskt blommar både lite här och där i stan fortfarande...
 
 
 
 
Rosornas stad blommar än 
 
Och när jag kom hem fick jag den BRILJANT goda idén att baka lite scones till eftermiddagskaffet.
Bara det att jag pratade i telefonen med bästisen samtidigt, och glömda ha i bakpulver.
Ut kom små smöriga knölar istället för:
Goda, FLUFFIGA kanel-o-kardemumma scones.
Snopet.
Klantigt.
Så det blev inget go´fika, det blev...
Ingenting.
 
Så har jag misslyckats totalt med hantverk också.
Den där melerade ljus-mörkorange-röd-bruna sjalen jag gjort...
Den ser ut som en hemsk heltäckningsmatta från 70-talet!
Så himla hemsk så jag vet inte vad jag ska göra med den, s
älja går inte, och INTE vill jag ha den själv heller.
 
Vill inte ens lägga upp en bild här, för det är inget jag vill stå för precis.
Garnet är underbart, bara det att jag skulle jag STICKAT en halsduk istället, men sticka får jag ju bara göra lite pga nacken...
Och virka i det blev alltså en flopp.

Skall iofs få iväg ett litet paket till "Hjälpstickan" tänkte jag, för jag har gjort lite mössor och grejer av restgarner.
Kanske jag ska skicka med den där "heltäckningsmattan"?
Jag tror inte kanske inte hemlösa kanske bryr sig direkt och färgen på en halsduk, huvudsaken är väl att den är varm och skön...?
Och DET är den ju!
Eller är det taskigt att skicka iväg en FÖR ful halsduk?
Det får nog bli så, att den får gå till välgörenhet trots att garnet var rätt dyrt, men jag kan inte tänka mig att en endaste kotte skulle köpa den.

Nu ska jag börja leta garn till en beställd babymössa, och hoppas att jag får tag i exakt rätt garn.
Håll tummarna!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0