Till och med tomtarna har flytt...

Kan inte göra annat än att skratta åt mig själv...
I ett inlägg under denna dagen skriver jag raderna:
"Andra vuxna tar ett glas vin och varvar ner...
Jag äter godis istället, har barnasinnet kvar och hjärncellerna (dom FÅ jag har ;) i behåll!"

 
I nästa inlägg inte långt därefter berättar jag om hur mina hjänceller flugit all sin kos trots allt, och jag kan inte en huvudstad i hela världen i princip!
Fast å andra sidan frågade sonen ju inte om tex England eller Frankrike...
Och DOM frågorna hade jag ju faktiskt kunnat svaren på!
Det var ju taskigt att han inte frågade om dom.
Eller huvudstaden i Sverige, Norge, Danmark eller Finland, dom hade jag också kunnat.
Men nej, han skulle komma dragandes med en massa ursvåra huvudstäder.
Jätteursvåra!

Jag kan lika gärna lägga om kurs här i livet och sluta vara absolutist, och börja dricka utav bara helvete!
Jag har ju ändå inget att spara på i hjärncellsväg!
Det ekar tomt på loftet och till och med tomtarna har flytt 

Nej då, jag fortsätter på min präktigt inslagna väg sedan många år, annars kanske det blir ännu värre...
Jag sittandes i ett hörn, drägglandes och spelandes på min läpp.
Och nu ska jag fästa trådar i min ärtiga sjal, imorgon gör jag sista mönsterrapporten och sen är jag färdig!
Vi ses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0