Dag 2...

Idag är jag trött vill jag lova, helt slut, kom hem för en liten stund sedan och så har jag varit i farten sen 05.30.
Tog till och med tunnelbanan i rusningstrafik imorse, det var inte igår kan jag säga...
Men jag gillar Alvik-t-banan, det är så lugnt jämnfört med andra linjer.
Det jag skulle göra imorse gick i alla fall bra, och sen åt jag frukost och sen drog jag till STAN igen.
Det blev Ohlssons direkt, och där stod jag som åsnan mellan hötapparna, vad köpa?
Och VAD har jag råd med?
Det blev ett mönster till i alla fall...

Älskar såna här modeller på klänningar, och så skulle jag ju köpa mer av det småprickiga viscosetyget fast i marint...
Men det blev mer i svart, för jag såg mig själv i en sådan här klänning i det sv/vit prickiga tyget också.
Marint är inte min grej, kände jag.
Alltså köpte jag mer av det 

Sen vågade jag inte köpa mer tyg, för jag var tvungen att betala räkningar FÖRST ( det har jag gjort nu) och sen får jag se vad budgeten tillåter vidare.

Efter Ohlssons drog jag till Söder!
Bad att få en gratiskarta över Stockholm i en biljettlucka på t-banan, och det fick jag.
Då blir det lite lättare när man ska hitta i gränder och vrår innanför tullarna.
Var på Tygverkets båda affärer på S:t Paulsgatan, hittade jättefina "Liberty-tyger" i den lilla affären, men dom är svindyra tyvärr.
Ligger på 329 kr/m typ, och då ska man allt sy något speciellt då, om man ska lägga pengar på det.
Hittade dock ett ascoolt tyg med små döskallar i glansig viscose, för "ynka" 199 kr/m...
Men det får bli nästa Stockholmsbesök, för då vill jag veta vad jag ska sy av det isåfall och ha en färdig plan isåfall.
På stora Tygverket hittade jag inte ett smack!
 
Vidare så kvistade jag över till Hornsgatan och "Söder Tyger", men hittade inget lockande.
Men så kom jag till "Afro Art"...
Och just då pratade jag med Klokboken i mobilen, men var tvungen att avbryta samtalet, för jag hittade så himla fina batiktyger.
Att jag inte dog!
Nu fanns tyvärr inte det tyget jag köpte på bild på deras hemsida, så det får ni se när jag kommer hem.
Det var ett tunt bomullstyg med blå botten och mörkblåare tryck, det blir ytterligare ett besök på Afro Art nästa gång jag åker upp.
Dom var inte farligt dyra heller, jag älskade även detta tyg från samma affär...
 

Ja, och så fanns det mycket traditionella afrikanska tyger med sprakande färger...
Jag var i himmelriket minst sagt!
Och i affären mötte jag även en tjej och hennes 5 månader gamla cavalier, Charlie, en black and tan, och så SÖT han var.
Jag dök ju på matte och hund naturligtvis och så visade jag stolt upp MIN lilla cave i mobilen.
Nördigt, men sant.
Så stod vi där och pratade så där trivsamt som bara hundägare kan göra, om våra små bebisar 
Jag fick en massa gos med Charlie, och så längtade jag hem...
Till Milousan.
 
När vi sagt "Hej då" så sprang jag runt där och kollade i andra små affärer, försökte kolla upp lite inför mitt stora break som designer i Stockholm 
Var även runt lite på bokhandlaffärer och antikvariat, hittade en bok i en vanlig bokhandel som jag vill ha.
Kostade 270 kr på Akademibokhandeln och 200 i en lite mindre bokhandel, bara ett problem:
Det väger bly.
Det är en stor och tung sybok med massor med fix-o-trix, och jag kan bara gissa att skulle jag beställa den hemifrån, blir den dyr...
Men jag funderar på om jag kanske ska köpa den imorgon när jag är färdig på stan, så ta närmaste t-bana och sen be Klokboken ta med den hem när hon åker hem...?
Jag ska kolla med´na, för 200 var väldigt prisvärt för den boken, och jag skulle behöva den.
 
Så det blev mycket Söder idag 
Och ändå har jag bara betat av ytterligare en liten del, Söder har massor kvar att erbjuda mig.
Det kommer bli en liten sväng Söder imorgon också, sen ska jag träffa min kusin och ÄNTLIGEN få träffa kusinbarnet som föddes i april!
Dop i helgen, men tyvärr kan jag inte stanna utan måste hem på torsdag.
Jag får i alla fall träffa dom imorgon!
 
Ja...
Så det var dag 2 det, och jag har säkert glömt något kul som hänt under dagen...
Men den har varit väldigt lång för Frk Österholm och jag är helt slut!
Stockholm & Söder suger musten ur en, minst sagt.
Ringde sonen idag också och undrade om det var något särskilt i klädväg som han önskade sig...?
Men nej, han ville inte att jag skulle köpa något, ifall jag köper "fel"!
Var väl det jag misstänkte, men nu har jag frågat och han vill ha full kontroll på mina inköp.
Jag är inte betrodd fashonista i hans ögon tydligen 

Vi ses imorgon igen, då blir det nya äventyr i storstan för Österholmskan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0