Den bus-knas-mysiga mamman, del 2...

Jag vet inte riktigt HUR det gått till, men ibland undrar jag hur det gick till...?
Ibland undrar jag hur ungen kunde bli så klok.
Ibland undrar jag vem som är vuxen och vem som är barn här i huset.
Speciellt när det kommer till såna här frågor, som kommer kommer nu.

Följande scenario utspelade sig imorse, sonen ska precis sticka iväg till skolan och då kommer "bus-hipp-som-happ-skit-i-alla-regler-mamman" fram i mig:

Busmamman:
- Gubben, du det finns ju chokladbollar kvar sen igårkvälls, du kan ju ta en nu om du vill...
(nudge, nudge, hint, hint, you know what I mean...)

Ordentlige sonen:
- Men mamma...
Jag har ju PRECIS borstat tänderna, då kan jag väl inte äta godis?

Busmamman:
- Eh...
Nähe, nä precis.
Du vill inte ta med en då´ra?

Ordentlige sonen:
- Till skolan?

Busmamman:
- Ja...
Eller?

Ordentlige sonen:
- Nej tack, man får inte äta godis i skolan, och nu måste jag gå om jag inte ska KOMMA FÖRSENT, hej!

Tillplattade/uppläxade busmamman:
- Hej-o-puss!


Eller nå´t...

Nu har den uppläxade busmorsan varit på macken och köpt GODIS, shit, så här en vanlig måndag och allt!!!
Det ska jag trycka i mig nu, när alla godismoralkakor bor på annan ort 
Bäst och passa på, för mitt godis-föredöme är ju under all kritik (tydligen), och man vill ju inte få fler prickar i protokollet som morsa direkt.
Nu ska jag se "Lillyhammer" och vi ses som vanligt imorgon!

Eller förresten, jag hittade en topp på nätet att matcha ihop baggybyxan med som jag ska ge bort...


Kolla, perfekt ju!!!?
Det är ju dessutom nästan precis samma modell som jag tänkt köpa mönster och sy egna i framöver...
 
Perfa!
Jag ska sticka och köpa den där toppen imorgon, så är presenten HELT klar sen!
Vi ses, tjing.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0