Den oförskämda mamman...

Uppe och ovädret är utbytt mot sol 
Bara det att jag märkt att det är så mörkt när man går upp på mornarna nu.
När mitt alarm ringer klockan 06.00 är det knappt ljust.
Nu är klockan 07 och solen orkar knappt upp över taken...
Ännu ett hösttecken.

Igår var sonen här, och jag ville att vi skulle se tv ihop.
"Njaä, vad ska du se", undrade han.
- Jag vet inte, kanske film på filmkanalen eller på 3:an.
"Nä, jag ska se på Family guy och Simpsons".



Och sen NÄR började han se på Family guy och Simpsons undrade jag...?
- Fattar du ens skämten, frågade den oförskämda mamman.
Sonen tittade på sin mor och svarade ett mycket surt:
"JA!"

( Jaså, tveksamt, tänkte den oförskämda mamman då. )

Men han låg och såg på det i sovrummet...
Och jag satt och sappade mellan kanalerna på stora tv´n.
Helt solokvist så där på en fredagskväll fastän vi var två!
Sambon kom så äntligen hem, fast mitt i natten, så jag låg och sov.
Vi hinner ju av naturliga skäl då inte träffas idag, utan vi ses imorgon.

Idag har den brännande värken lagt sig i nacken, men å andra sidan har jag knappt rört mig så det kan ju ändras.
Jag ska dock försöka att inte anstränga nacke eller armar så det blir ännu bättre tills imorgon.
Och samma i morgon.
Så blir det väl snart jättebra.
Förhoppningsvis.
Nu ska jag hoppa i duschen, jobbet väntar, vi ses imorgon igen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0