Den otuffa hunden...

Idag har det inte hänt mycket, jag har så ont i nacken så jag bara inte fixat att göra ett smack!
Jag har suttit i värmen på balkongen och läst, solat, samt vilat.
Pratat med Klokboken i telefonen.
Sen tog vi hunden och gick en promenad på Själsö.
När vi närmade oss Majsan och mitt gamla hästställe, då var Milou SÅ kaxig, lamm på håll, och hon var supertuff hund minsann.
 


Bara det att när lammen kom fram...
Då var hon inte lika tuff, kolla in det här försöket till flykt...
 


(Hjäääääälp...)





"Kom igen nu Milou, hälsa på lammet!", försökte husse peppa den lilla fegisen.
Men Milou var liksom inte sugen att hälsa på det alldeles för närgångna lammet, hon tänkte nog:
Vik hädan du otäcka djur! 
Hennes matte, dvs jag, är däremot INTE rädd för lamm, så jag gosade frikostigt med det kärvänliga lilla lammet...
 


Vi har ju dessutom samma hår jag och lammen, krulligt fårhår.
Bara ETT fel på den här bilden...
Jag ser att det är VÄLDIGT mycket läge att tona i mitt hår igen, inte så snyggt när den där mörka hårbotten lyser igenom.
RYS.







Vilken sötnöt, jag och mina jäkla djur...
Ni förstår, efter att jag släppt min barndomsdröm där jag skulle bli arkeolog, så ville jag faktiskt bli BONDE.
Och det höll i sig ända fram tills jag började som krukmakarlärling och "blev vuxen"...
Det var nog dumt att jag inte blev bonde ändå.
Får bli månskensbonde när jag blir pensionär 



Ja, och nu har vi ätit mat, och så ska vi se "X-Faktor" sen kryper jag isäng.
Imorgon väntar jobbet igen, vi ses då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0