Ett vrak...?

Uppe och inatt...
Då har ingen av oss sovit speciellt mycket.

Jag somnade runt 22-22.30 och blev väckt av sambon när han gick och la sig vid 01.30.
Hunden kröp då upp och la sig på min nacke, jepp, PÅ min nacke.
Sen var det kört, nacken brann, jag låg på spikmattan från och till, vände och vred mig och somnade efter en timme.
Vaknar av att någon sparkar mig mot huvudet, det låter som ett tröskverk från "något"...
Hunden igen.
Nu hade hon lagt sig BAKOM mitt huvud, ovanpå mina kuddar och det som lät som ett tröskverk...
Var hennes mage.
Okej.
 
Sambon var borta.
Låg på soffan.
Jag for upp som ett jehu och undrade varför han låg och SOV ute på våra nytvättade soffor, som knäckt min nacke nu i veckan som gick????
Ja, i sovrummet gick ju inte att ligga pga av mig och hunden.
Ursäkta mig...
Men vem väckte vem först?
Inte var det jag i alla fall.

Vi somnade om.
05.30 blev jag väckt igen och för sista gången.
Milou.
KLÄTTRADE över mig, på mig, runt mig, all over mig.
Henne mage spökade, jag gick upp, ut med hunden, hon bara kissade.
Min gud.
Känner jag mig som ett vrak idag?
Svar: JA!
Ser jag ut som ett vrak idag?
Svar: JA!
Det går liksom att sälja mig för vrakpris.

Och tillråga på allt är detta egentligen min lediga dag, jag hade bytt den med en arbetskompis som behövde byta.
Tror ni jag ångrar att jag bytte detta passet just nu?
Svar: JA!
Fast det kunde jag ju å andra sidan inte veta att det skulle bli så här, när jag bytte.
Hjälp.
Min sömn inatt är inget att prata om, för den har inte existerat mer än stundtals överhuvudtaget.
Jag är död.

Så firar vi 8-årsdag idag.
Det är på pricken 8 år sedan vi blev ihop.
Och det...
Firar vi på varsitt håll!

Kul nästan jämt.
Nu måste jag dra, vi ses imorgon.
ZzzzZZzzzZZzz... 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0