Hå-hå-ja-ja-jaaa...

Så har jag landat i soffan efter en intensiv dag!
Jag började ju dagen med att vara barnvakt till Lilla Sunshine.
Och vi:
Badade Milou, jag fotade Lilla Sunshine i baggybyxan i jeans samt i dom blommiga, gick promenad med Milou, tittade på kvarnarna på Hällarna, och jag visade vart Lilla Sunshines mamma bodde när vi var små, vi åt plommon och äpplen till morgon-mellis och drack saft till det, för...
Vi höll på att SVIMMA i värmen efter promenaden!
Fy fan så varmt det har varit idag, igår var det behagligt, idag var det svettigt.
Så vi behövde saft, mycket saft.


Så skulle vi PRECIS börja måla lite...
Då kom Lilla Sunshines mamma tillbaka, men vi målade lite ändå.
Och sen skulle jag visa bästisen storleken på jeans-baggybyxan som jag sytt.
För Lilla S skall/skulle nämligen få ett par baggybyxor i elefanttyget som "Tack" eftersom jag får använda Lilla S som klädmodell lite då och då.
Och då hade bästisen bestämt sig för ett par byxor i elefanttyget.
Bara det att när Lilla S fick baggybyxan i jeans på sig, då gillade bästisen dom.
Och det hade jag sagt redan från början, att jag kunde sy ett par byxor i jeans, men nej, hon ville ha elefanttyget.
Okej, I fix, sa jag.
Fast nu blev det ju jeansbyxan i alla fall 
Perfekt, och jag ska köpa MER av det tyget, för det är så snyggt.

Så undrade bästisen om jag inte kunde göra fodrade byxor också, för det är ju så bekvämt till vintern.
Att slippa dra på långkalsonger under byxorna, då är fodrade byxor himla bra, sa hon.
Jamen, det har hon ju kanske rätt i... hm....
"Storsäljare", sa bästisen och jag tänkte:
Jag ska sy fodrade byxor också. 
Bra med polare som kommer med idéer när man själv har glömt, för man har så stort barn själv nu.

Ja, sen hoppade jag i duschen och cyklade ner på stan.
Det blev ingen strand idag, trots värmen.
Jag behövde göra ärenden.
Hittade toppen som jag ville ha till den rosa byxan jag sytt, hade med en vän som smakråd, och vi tyckte lika.
Bara det att jag hoppas att det inte blir FÖR somrigt.
Blusen fanns med lång och kort ärm, och jag valde den med kort.
För jag tyckte den var sötast, vi tyckte båda den var sötast.
Ja, ja, hon får väl byta ifall det blir/känns för kallt.
Sött ihop blev det i alla fall, och jag kände ännu mer att jag vill ha mönstret som finns på "Stoff & Stil", det blir perfekt ihop med baggybyxan!
Och så köpte jag en vit tröja med små söta veck framtill, som jag ska ha när jag fotar Lilla Sunshine i mina olika små byxor.
Jag vill ha något neutralt som inte tar bort fokus från brallan 

Så gick vi en liten sväng på stan, sen fikade och åt vi i solen på "Fiket", satt där och hade det gott i största allmänhet.
När vi sagt "Hej då" så gick jag på jakt efter sy-prylar.
Och hittade vad jag ville ha, men GUD så dyrt det är på den här j-la ön!

Hå-hå-ja-ja-jaaa-jag-säger-å-det-ja!
Hade jag köpte detta jag köpte idag, på det där "kända tygföretaget" jag INTE är sponsrad av...
Då hade det bara blivit hälften så dyrt!
Men nu är jag lite för otålig och orkar inte vänta, så jag slog till på det jag ville ha.

Sen blev det handel på Ica, och så kom jag hem, fixade kaninburen, fixade tvätten och plockade ur diskmaskinen, OCH...
Så ska jag typ hoppa i mysbyxor och stortröja och sätta mig i soffan och pusta ut...
Men just det, jag måste ju plocka ur min väska också och då inser jag att jag TAPPAT BORT min kasse från KappAhl med barntröjorna jag köpte!
Men...

Jaha, då var det bara till att ringa runt och kolla VART jag glömt påsen, OM den nu var inlämnad.
Jag fick napp på första stället, Lindex, tjofräs.
Då var det bara att hoppa på cykeln igen och dra ner på stan och hämta kassen.
Sen när jag kom hem igen, kunde jag hoppa i mysbyxor och ta det lugnt.
Och det var min dag.
Ingen strand, men ser man väderleksrapporten fram mot helgen...
Ser det ju ut att bli GOTT OM SOL och tid för strandliv då också 
Nu ska jag krypa ner i sängen och se på tv och sen sova, imorgon väntar jobbet.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0