Helt ofrivilligt...

Uppe med tuppen, helt ofrivilligt dock.
Först blev jag väckt 03.40 av sambon när han fortfarande var uppe och ute i vardagsrummet.
Vad han gjorde vet jag inte, men väckt blev jag.
Sen väckte han mig för att han snarkade 05.18.
Okej...
Jag puffade på´n, hjälpte inte, tog täcke och kudde och gick ut i hallen i sängen där och försökte somna om.
Gick inte.
O6.00 ringde alarmet på mobilen, upp och hoppa du redan vakna snigelsoppa!!!!
Och nu ska jag snart till jobbet, känner mig hackad och malen, precis som min sömn.

Det blir MYCKET KAFFE idag, den saken är klar!
Och frisk luft.

Och det är nästan så jag hade lust, när jag steg upp från sängen i hallen, att sätta på stereon på högsta volym och lyssna på radion!
Bara för att väcka sambon och ge igen.
Bara det...
Att han skulle inte vakna för det, han är inte som jag som vaknar för minsta lilla.
Han sover som en stock oavsett om jag hade satt på stereon på högsta volym OCH dammsög samtidigt.
Jag har på tv´n på hög volym nu, när jag ser repriser av "Dr. Phil" och han snarkar på där inne och sover så gott, så gott.

Men ska jag vara lite positiv så här i slutändan så är det SOL idag igen i alla fall.
Inget mer regn eller mörkgråa moln.
Och nu ska jag hoppa i duschen och dra iväg, tjing, vi ses imorgon.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0