I tristessens tecken...

Gud vilken SEG dag.


Jag försökte mig på att virka, jag hann ett varv, sen brann nacken som ett majbål!
Så...
Jag la ner.
Sonen har kommit hit, han ligger nedgrävd i dubbelsängen under mitt täcke, tittar på tv han också.
Vad mer kan man göra idag liksom...?
Ja, JAG hade väl kunnat göra mer om jag inte haft så förbannat ont iofs, men nu har jag ju ont.

FANTASIN däremot är det inget problem med, trots värken, så jag ägnar mig åt att "fundrera" lite/skriva stoplar åt ett sidoprojekt jag håller på och spånar på.
Går rätt bra faktiskt...
Men jag är tveksam till att det kommer bli så himla poppis i slutändan.
Jag tycker dock det är VÄLDIGT spännande, och kan bli bra.
Om jag får till det 
(hemligt, hemligt)

Och så har jag, denna tristessens dag lagt bud på ett afrikanskt tyg...





Vaxbatikfärgat afrikanskt bomullstyg, 5.6 meter, som börjar på 29 kr...
Det är bara att hålla tummarna att ingen vill ha det, för jag kommer inte höja budet om någon annan vill ha det.
Det har jag inte råd med denna eller näst månad.
Det som är bra är att afrikanska tyger INTE brukar vara så heta, och det gillas av mig såklart 
Hittade även...





... detta tyget.
Och jag älskade printet, men inte den glansiga ytan på tyget tyvärr, annars hade jag nog lagt ett bud på det tyget också.
Men, nu fick det bli på det oglansiga tyget endast.
Ja, det var min spännande dag.
Superduper spännande typ.
Snart måste jag göra mat till mig och sonen, vi kör fredags-tacos och han får hjälpa till, något annat är inte aktuellt.

En av mina kusiner ringde idag och bjöd till dotterns dop!
Och..
Det bästa av allt är att det råkar sammanfalla med när jag är i Stockholm!!!
Jippie.
Finns ett litet krux med att jag kanske inte kan gå, men det har jag berättat för honom.
Så håll tummarna att det funkar, för jag vill väldigt gärna gå.
Fortsättning följer!
 
Så höll det inte längre, men det höll nästan ett år.
Sånär som på 2 veckor, men idag var jag tvungen att börja ta medicin för min rosacea igen!
Inte vad jag vill, men dom senaste veckorna nu så har det blivit mer och mer omöjligt att hålla finnarna/utslagen borta.
Vad det beror på den här gången är omöjligt att veta, men jag börjar se för taskig ut i huden och dom stora finnarna blir bara fler och fler.
Bara igår ploppade det upp 5 stycken på höger ansiktshalva, och jag blev...


Jag ringde hudmottagningen för att få en telefontid och få prata med en sjuksyrra alternativt läkare och få nya mediciner, men det var visst stängt idag.
Så jag fick en tid på måndag.
Fast jag har medicin hemma, det har jag alltid sparat, ifall att det tar tid att komma i kontakt med hud...
Man har väl varit med förr så att säga!
Som värst har jag haft väntetid i en vecka innan jag kommit i kontakt med hud, dom kan nämligen ha varit lite "lätt" överbelastade ibland, och då får man vänta!
Och det vill man ju helst inte.

Så jag körde igång och "självmedicinerade" sålänge, annars kommer det se ännu värre ut tills på måndag.
Och ju mer man hinner få i ansiktet, desto längre tar det innan allt går tillbaka igen.
Det har man ju inte lust med, nu har jag gått balansgång med huden i ca 1½ månad och nu gick det helt enkelt inte längre.
Jag tror dock inte att denna medicinperioden kommer bli så lång, för det märks på utslagen.
Så håll tummarna för det!
Nu ska sonen ha datorn, det brinner visst i knutarna, han bara MÅSTE in på facebook!
Vi ses snart igen.
(Ja, för jag har ju liksom inge bättre för mig idag med denna jävla värk o allt... )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0