Jag blir pinsam...

Vaknade imorse med jordens mensvärk, och tillhörande mens på det såklart.
Så bra....
Nu när vi har sensommar, värme och skön sol ute.
Jag skulle ju ut på stranden, kanske inte idag för då har vi annat att göra, men måndag och tisdag.
Hm...

Jag är grymt sur.
 
Så såg vi ju Robin Williams stand up show igår på tv.
När jag såg hans förra show, då skrattade jag utan uppehåll i två timmar, tårarana rann och jag hade magvärk i flera dagar efter.

Igår var det inte riktigt lika mycket hysteriskt skrattande, men det betyder INTE att det inte var kul, för det var det.
Det var skitkul.
Robin är FENOMENAL som stand-uppare, och att han gör såna där (numera) uröntiga hollywoodrullar utan kul och intelligent humor, övergår mitt förstånd.
 


Med hans timing och texter borde han antingen skriva filmerna själv, eller enbart ägna sig åt stand up istället för att filma!
Han är så bra så det är inte klokt, så har ni "Comedy central" kolla in om ni inte kan hitta en repris på den här showen, den hette "Weapons of self destruction" , kanske den finns på Youtube som allting annat också 
Ja, det är något att se när man har tråkigt.

Jag kände faktiskt också att det var rätt skönt att se något kul efter den där spökfilmen igår.
Kände direkt efter att det var liiiiiite dåligt läge att se en sån där film precis när sambon ska åka till fastlandet och jobba.
Och sonen ska till sin pappa.
Det blir jag och Milou kvar i lägenheten.
Kul...
Nu får mormor och alla andra spöken hålla sig lugna när det är så tomt här.


 
Så till andra läskiga saker, nämligen KÖTTPRISERNA i en "viss affär i Klintehamn"!

Jo, vi var ju där och handlade igår, och vi bestämde oss för kött, klyftpotatis i ugn och sallad.
Killarna skulle ha "bea" till och jag tsatziki som tillbehör.
Fint!
Snabbt, enkelt och gott!
Så var vi i den där "vissa affären" och ser köttpriserna på köttet, och jag tappade hakan:
FAN VA DYRT!!!!
Och sambon lyfte än den ena och än den andra köttbiten, men det var fööööör expensive.
Inte det, och inte det, och inte det, stod matpris-polisen Österholm och tyckte, "vi måste tänka på plånboken".

Och sånt som var billigt, det var typ "grytkött", det ville man ju inte steka direkt.
Hm...
Men så ser jag en rund extrapris-skyltdär det står:
"Entrecote 99:- /kg" och så ser jag JÄTTEFINA köttbitar i en svart plastförpackning.
Kollade vikten, skitbra, detta blir typ 50 spänn, så vi tog det köttet.

Kassan dyker upp, och vem möter vi där om inte Klintekussen...?
Jo, minsann, och till sambon sa han tydligen innan jag hade kommit fram:
"Ja, idag var man tvungen att gå och handla i Klintes dyraste affär!"
Ja, och det statementet kunde jag minsann skriva under på bara några minuter senare!

Vi snackar lite med den förkylda kussen, han går, och jag ställer mig i kassan.
Och det var inte många varor vi handlade, för vi hade ju hälften hemma och potatisen var billig 
 
Men notan blev DYR, alldeles för dyr för vår plånbok, så jag tog kvittot och ser att köttet kostar 284 kr/ kg.
?????????????
"Men nääää, vänta, nu är det något som blivit fel här", säger jag med MEGAFONRÖST.
Sambon:
"Vad?"
- Jamen va fan, köttet är ju SVINDYRT, säger den chockade Prispolisen, fortfarande med megafonröst.
Kassan har en lång kö, alla tittar.
"Kom, vi går", säger sambon.
- Nej, vi måste lämna tillbaka köttet, det här har vi inte råd med, 284:-/kg jag måste gå tillbaka och titta på priset, det stod ju 99:-/ kg, säger Prispolisen.
"Vi gååååår", säger den fege, och flyr ut ur affären, bort från mig och mitt mycket pinsamma uppträdande!

Men jag kunde inte hejda mig.
Tyvärr.
Här har vi stått och vänt och vridit på allt kött, och så tar jag det DYRASTE i hela affären.
Hur är det möjligt...?
Sambon var redan ute i bilen med kött och allt, jag gick till köttdisken.
Ser skylten, köttet och fattar ingenting, det står ju 99:-/ kg!!!
Hugger tag i ett affärsbiträde och ber om hjälp, visar kvittot och samma kött som vi köpt...
Hon tittar, LYFTER på extrapris-lappen och säger:
"Men den entecoten du har tagit kostar 284:-/kg, det är det priset som står UNDER extrapris-lappen...
Entrecoten som kostar 99:-/kg är det på hyllan under!"

- Men då är det ju felmärkt, säger jag.
"Nej, lappen hänger bara lite fel."
- Jamen HUR ska man veta vilken entrecote det är, när det ligger både uppe och nere och lappen hänger över det riktiga priset på den dyraste varan...?
Ja, det visste ju inte hon.
Bah...
Jag vill byta köttet, säger jag, det här är för dyrt faktiskt.
Och egentligen kände jag själv hur pinsam och jävla fattig jag lät, och bönderna borde få betalt för sitt nötkött, men...
Detta var för dyrt för oss just nu.
 
Så går jag ut i bilen för och hämta köttet, ser hur folk glor, skiter i det och kommer ut i bilen.
Jag skäller som en pitbull och vill gå in och byta köttet.
Sambon säger:
"Nej, nu åker vi..."
- Nä, så fan heller, dom har fuskmärkt, jag är skitfförbannad på detta bla, bla, bla...
" Vi åker, vi tar köttet vi redan köpt."
Jag håller käften, och så åker vi.
 
Ja...
Lite så gick det när jag blev pinsam i en "viss affär" i Klintehamn.
Och arg.
Och betydligt fattigare i plånboken.
Det var bara att äta med andakt om vi säger så.
 
Så försökte jag fota baggybyxan i jeans/chambray-tyget igår.
Det blev inte bra.
Dom BLEV dock mycket bra, ser urballa ut, och kommer bli jättefina ihop med en vit blus eller någon halvlång klänning.
Men när jag försökt fota dom, så ser dom ut som billiga Haléns-byxor.
Inte bra alls.
Jag ska göra ett nytt försök senare så får vi se hur det blir.
Nu ska jag sätta igång och jobba på den där sjalen som jag ska ge bort, och så har jag redan innan detta förjobbat lite över en timme åt sambon, som ska städa idag.
Jag har gjort småjobbet så att säga.
Vi ses lite senare, tjing!
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0