Paket...

Så var jag tillbaka i soffan igen då.
Vad har hänt sen sist?
Jo, jag ringde nästan direkt efter förra inlägget och "sjukade" mig till kalaset.
Hellre att ringa till värdinnan i tid och säga till att jag bara inte orkar...
Än ringa tre timmar före festen när mat och annat är beställt på restaurangen.
Och hon förstod.
Men så hade jag ju en liten present, sjalen som jag har virkat...
Så jag tog en dusch och knatade över och lämnade presenten idag och vi fick en liten pratstund.
Kom hem, och har fått paket levererat från...
 
 
... "Stoff & Stil"!
Jag gjord en övervägning så här inför min Stockholmsresa om jag skulle handla tyg, mönster och spolrullar till symaskinen när jag kom till Stockholm...
Och SLÄPA hem det med min taskiga nacke.
Fast då var den ju inte så taskig som den är nu, men det var nog tur ändå.
Eller skicka efter och ta frakten...?

69 kr för frakten känns ju som en piss i Mississippi om man slipper att bära hem en massa tungt.
Alltså bestämde jag mig för att skicka efter det jag skulle ha.
Det var en packe mönster á sju stycken, tre tyger á 2 x 2 x 3 meter, spolrullar till undertrådar och en ask till spolrullarna.
Så kan man ju åka till "Stoff & Stil" ändå, och kolla kvaliteter på tyg istället, när man är i Stockholm.
Och det visade sig vara smart nu med tanke på att jag snart åker, och dessutom inte kan lyfta armarna knappt.

Och som vanligt fick jag ju INTE till bilden vad gäller det där blåa jeanstyget som jag köpte mer av.
Dessutom var det rödprickiga blomtyget JÄTTEFINT ihop med chambrey-tyget.
Det kommer bli små blusar i det röda tyget och matcha ihop med jeansbyxa 

Ja, det blir något att sätta tänderna i när jag väl KAN arbeta med armar och händer igen, tills dess...
Ligger det i arbetsrummet och väntar på sin skapare.

Sonen kom hem och hade sytt...


... ett mobilfodral till mobilen!
"Vän av syordning" berömde naturligtvis, men undrade tyst för sig själv vad syfröknar sysslar med nuförtiden, och även lärarna på träslöjden?
Dom kräver så lite av barnen att dom ska vara nogranna i sina utföranden av sina alster.

På min tid hade vi syfröknar av den riktigt gamla sorten, och möjligtvis var dom första alstren inte så jättesnygga, men när vi kom upp i 4-5-6:an, då skulle uppgifterna göras ordentligt.
Och i träslöjden kom inte en smörkniv hem om den inte var len som silke, spelade ingen roll om man var intresserad eller inte, det skulle göras ordentligt.
Nu vet jag inte vad dom sysslar med, ungarna får göra lite vääääl meningslösa projekt och dessutom...
Kolla hörnen nertill på mobilfodralet.
Ingen av mina syfröknar hade släppt hem mig utan att jag hade fått peta ut hörnen först, men nutidens syfröknar är det ingen ordning på 
Nu ringer det här, vi ses sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0