Pölsa är ju SÅ himla gott!!!

Så hann jag med att rita av och skära ut mönstret till den kommande prickiga klänningen till mig själv...
 
 
Är bara lite fundersam på hur lång jag ska göra den.
Har mätt och kommit fram till att jag nog måste korta mönstret lite, annars blir det lite väl omodernt.
Jag behöver inte gömma benen under för långa klänningar riktigt ännu 
 
Så hoppar vi till morsan.
Jag kom ner där förut när hon skulle äta, och vet ni vad hon åt idag...?
Jo, PÖLSA!
Ja, nu tror ni säkert att jag ska skriva något elakt om pölsa, but no...
Jag råkar älska pölsa.
Pölsa med rödbetor och kokt potatis är ju SKITGOTT.
Dom flesta av er tänker säkert...
 
Men jag lärde mig äta pölsa redan som liten, och det är inälvsmat jag diggar.
Enda nackdelen för min del är ju att det innehåller en jäkla massa salt, men just nu äter jag ju medicin...
Så jag kunde lugnt smaka på lite av mammas pölsa.
Och tänkter att jag ska nog unna mig lite pölsa i veckan, gå och köpa själv och äta till middag någon dag.
Jag lär bli ensam om den NJUTNINGEN, för jag tror varken den ytterst kräsna sambon och sonen lär äta det.
Men då kan väl dom äta sin äckliga Sune-pizza...
Så äter jag MIN äckliga pölsa!
Jepp, åtminstone EN middag känns given i veckan som kommer 
 
Så kände jag bara när jag läste Miljöpartiets nya utspel...
Lägg ner!!!!

Miljöpartiet blir första riksdagsparti att skriva "hen" i sitt partiprogram.
Ställningstagandet satte genast i gång en ny hen-debatt.
– Vi signalerar att vi är ett modernt parti som ser att alla har rätt att få vara sig själva och där man inte ska fastna i könsroller, säger Yvonne Ruwaida (MP).

UTDRAG UR PARTIPROGRAMMET

I förslaget till nytt partiprogram, under rubriken ”Barn” skriver MP:

”Vi vill införa genuspedagoger i förskolan och ge alla barn möjlighet att få vara sig själva och inte tvingas in i samhällets snäva mallar beroende av kön eller sexualitet. Flickor och pojkar ska ha lika möjligheter att utvecklas och leva sina liv utan att hämmas av rådande könsroller.”

Lägg ner, lägg av och sluta!
Låt pojkar få ha sin snopp ifred och vara "HAN", och låt flickor ha snippa ifred och vara "HON".
Vill pojkarna leka med bilar eller dockor så låt dom göra det.
Och det samma för flickor.
Vill en pojke ha ROSA, låt honom, det ville min son, och jag lät honom ha både rosa och lila och vilken jäkla färg han önskade.
Ingen ska vara hämmad, men...
Jag tycker det är så jäkla tramsigt att göra oss könsneutrala, jag kan inte hjälpa det.
Urtöntigt.

Jag tror att man redan som barn ändå vet vilket KÖN man är.
Jag tycker inte att könet ska bli "nollställt", jag tycker att föräldrar ska vara lyhörda för vilken riktning deras barn väljer "som kön".
Vill en pojke vara flicka, då är det en pojke som vill vara en flicka helt enkelt, eller tvärtom.
Det kommer bara bli förvirrande om man känner att man är "fel kön i fel kropp" som barn, och så ska man vara neutral.
Då blir det ju ännu jobbigare.


"Hjälp, jag är en pojke som vill vara en flicka..."
- Nej lilla HEN, du är inte en pojke som vill vara en flicka, du ska vara neutral, du ska vara som du vill.
"Men jag vill vara tjej..."
- Nej, du ska vara HEN.
Trauma, säger jag.
Om man nu ska dra det till ytterligheter.

Och vill en flicka ha ballerinakjol med tyll och fluff, glittriga halsband och målsade naglar...
Låt henne vara det då.
Visst är vi påverkade som barn av leksaker vi ser, men oftast, om man är "rätt kön i rätt kropp"...
Då älskar man det.
Jag kommer se nya säsongen av "Solsidan" och förmodligen skratta ihjäl mig när Alex och Anna ska sätta sin dotter på "HEN-dagis"...
Jag säger bara till Miljöpartiet:
Lycka till med partiprogrammet, jag tror inte ni erövrar Sverige och omvandlar henne till "Hen"!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0