Tjuren...

God morgon!
Vaken och har en sockerbaksmälla som inte är att leka med.
Ja, ja, tänker väl ni, skyll dig själv.
Jo...
Det blev nog LITE för mycket godis igår, så jag skyller mig själv.
Men det går över med lite frukost och kaffe på det, så balansen i kroppen blir bättre 
 
Vad händer idag då?
Jo, just nu vet jag inte mer än att först ska jag vara barnvakt här på morgonen till Lilla Sunshine.
Sen är jag kluven.
Det är ju varmt och toppenväder ute, och vädergubben säger att detta är "slutet på värmen" och är det för gott eller för "denna gången", det sa han ju inte.
Så blir det beachen eller gå och fixa ärenden på stan, samt kanske fika med en kompis...?
Eller ska jag ta det sistnämda på torsdag och åka till stranden idag?
Ja, just nu vet jag inte.
Jag får se.
Det lutar nog åt en härlig dag på stranden.
 
Dessutom vet jag inte om jag har lust att känna mig jagad av "Stalker-Tanten".


Hunden är lite vissen här.
Eller "vissen" var kanske lite fel ord, hon är deppig.
Jag tror det har att göra med att sambon är bortrest.
Hon vill inte ligga på sin plats brevid mig i soffan hela tiden, vilket hon gör JÄMT annars, hon är ju min lilla skugga.
Dit jag går, där går hon.
Nu springer hon mellan soffan och sovrummet och letar efter sambon.
Nosar.
Ser deppig ut när hon kommer tillbaka och inte sambon är i sovrummet.
Tittar på mig som om hon undrar:
"Vart är han?"
( Snacka om att man/jag TOLKAR in mänskliga egenskaper i vovven då...  )
Lägger sig på sambons tomma plats i sovrummet i sängen, deppar.
Ja, man saknar inte kossan förrens båset är tomt.
Eller tjuren idetta fallet då kanske 
Nu måste jag sätta fart här, vi ses senare!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0