Tofta 3/9...

Dra mig baklänges...
 


Vad sägs om det här va???
Jag har blivit en strandpendlare, och varför inte, under högsäsong skulle jag aldrig sätta mig på en svettig och överfull buss...
Men nu kan man tuffa runt hit och dit, och det är typ fem personer på turen.
Me love 
 
Ja, så idag satte jag mig på bussen och hoppade av vid Tofta södra.
Kommer ner till stranden, det blåste som fan, men det var varm blåst, och jag slog upp läger i min grop bakom strandvallen där jag låg sist...







Herregud, jag har haft en magisk dag.
Det var bara jag och några måsar som surfade i vinden och underbara vågor, stora, kraftiga och starka.
Jag dök, dök, och dök ännu mer.
Skrattade som fan, tjoade där i min ensamhet, och jag åkte åt ett håll och bikiniöverdelen åt ett annat.
Jag sprang upp och slängde av min överdelen, och samlade sen hela Östersjöns sandbotten i bikinibrallan.
Ja, det kan lätt bli så när det är mycket vågor 
Jag kände mig som ett barn där ute i vågorna och tänkte på Klokboken...
Vi gillar liksom att LEKA i vågor, men nu var det ju bara jag där själv.
 





 

 

 
 
 
 






Jag behövde en dag där jag rensade hjärnan på både det ena och andra, och jag kan säga så här:
Efter första badet i vågorna, då var jag RENAD.
Hjärnan var urblåst, skitiga tankar utrensade, och jag kunde gå upp och bara njuta på min solfilt.
Detta är och förblir balsam för själen, och jag tänker för miljonte gången:
Jag måste flytta ut på landet.
Ja, det MÅSTE jag verkligen!!!
 Det blev en promenad längs stranden idag också, och jag plockade snäckor och stenar, som jag sen byggde ett litet "konstverk" av.
Ja...
Så det var min dag, och som ni ser var den inte allt för oangenäm!!!! 
 
Väl hemma blev det ytterligare en höjdare, jag och Milou gick en promenad på ett soligt och varmt Hällarna.
Jagade lite rabbis och sånt.
Eller Milou gjorde.
Sonen har kommit tillbaka i boet och nyss åt vi korvstroganoff.
Nu ska jag bara dö här i soffan, jag är helt slut och så har jag ont i nacken...
Ja, ja, det får man väl ta efter en massa dykande och bus i vågor och hav.
Tack för idag, säger jag!
 

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0