Yttre omständigheter påverkar innre...

Idag är jag lite ledbruten, och inte så lite heller.
Alltså igår, när jag pratat med sambon och fick mitt otroligt glädjande besked ang Dr. Martin...
Då försvann blåslampan jag haft i nacken i över en vecka.
PUTS VÄCK, den var helt borta.
Först hade vi ju veckan när jag städade ur soffor, frys m.m hemma för 3 veckor sedan, och fick värk.
Men det var ju ingen blåslampe-brännvärk, det var den vanliga överansträngnings-värken.

Så en vecka senare så skulle jag ju fixa husläkar-grejen och fick mitt livs chock, jag fick inte Dr. Martin.
Jag var försent ute.
Då brakade ju nacken ihop totalt, eller ska vi kanske säga att JAG brakade ihop totalt...?
Ja, det ska vi nog.
Och vad händer?
Jo, blåslampevärken uppstår och nacken blir outhärdlig, fullkomligt nervgalen.
Jag går på knäna och uthärdar men det är knappt.

Igår...
Jag har haft en jättebra dag här i stan till att börja med, kommer tillbaka hit på eftermiddagen och får veta att mitt mail tydligen hjälp mig att få tillbaka Dr. Martin som läkare...
Värken försvinner.
Bara sådär.
Borta.
Jaha ja, då var vi där igen...
Där ser man hur mycket yttre omständigheter påverkar ens innre.
Jag är glad att jag har ett bra liv för det mesta, annars hade det varit åt helskotta direkt.
 
Men så idag...
Jag har betat av rätt mycket Stockholm på två dagar, och igår bar jag inte mer än ett litet mönster, 3 m lätt tyg och ett paraply och så har jag gått mycket...
Det känns.
Ingen blåslampe-värk, men det känns i både ben, nacke och kropp.

Så idag har jag bestämt mig för att ta den lugnt på förmiddagen, eller först sov jag ut, för jag har varit uppe tidigt tre dagar i rad.
Nu tar jag det lugnt fram till lunch och sen åker jag in till stan och sen träffar jag kussen på sluttampen.
Och imorgon åker jag hem.
Jag är klar med Stockholm för den här gången och SEN...
Ska jag åka upp i november igen!

Stackars Klokboken, nu åker jag upp och ner mellan Gotland och Stockholm som en jojo här...
Fast jag har ju en "agenda" i stan också 
Jag kollar klart Malou, sen får vi se vad Stockholm ger idag.
Det regnade när jag vaknade, men nu har det slutat och som det ser ut sen så ska det bara vara blygrått...
Låt oss hoppas på det så jag slipper släpa på paraply för nackens skull idag.
Återkommer ikväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0