Älgen, kungen av hjortarna...

Som vi har skrattat här ikväll...
Vi har sett på film, men inte vilken film som helst, nej, vi har sett "Kolmården filmen".

Jepp, vi har sett på oss själva när vi var på Kolmården typ 2006.
Och sonen, ja, vi har skrattat åt den där lille filuren som var bland det charmigaste som gick i ett par skor på den tiden.

Jag önskar jag kunde dela med mig hans snack här, för han var så rolig när han pratade på filmen så det var inte klokt.
Och snusförnuftig, han kunde typ ALLT om djuren.
Trodde han i alla fall.
Det var ord som "Brumbjörn"/brunbjörn, "Vattenfisk"/fisk av NÅGOT slag (?), "Äkta tigrar", "Älgen, kungen av hjortarna", "Svävarfisk"/rocka, ja och GUD vet vad mer.
Och så avslutar han hela filmen med orientalisk dans i färjekön på väg hem, inför allt och alla.

Vi har legat dubbla av skratt och sonen skämdes och skrattade om vartannat, och jag kände ett sådant där sting i hjärtat av mammasorg igen, fan vad fort åren har gått!
Och vad söt han var (ja, han är ju fortfarande söt, men på ett vuxnare sätt) när flängde han runt med sitt ljusa, superlockiga, långa surfer-kille-hår.
Nej, det var en rolig tillbakablick, och det kändes väldigt längesedan.
 
Nu har sonen hoppat in i sängen här och vi ska se "Café Bärs"...
Tjeeeena!
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0