Eld i baken...

Klockan är 08.20 och jag är klar med alla morgonbestyr.
Frukost och nyheterna på tv, läst tidningen, hemmafixet, satt in en tvätt samt vinkat av sonen till skolan!
Då var det bara hundpromenaden kvar då.
Men sambon sover.
 
Ja, JAG som alltid önskar att han skall gå med ut gå, känner att hela min dag går här.
Han ska nämligen sova till 9.30-10.00 och sen måste han iväg och hämta upp sin PLÅNBOK som han TAPPADE BORT igår eftermiddag.
Och då kan vi väl gissa att klockan närmar sig 11-12 innan vi kommer iväg...
Och då har verkligen hela min dag gått.
 
Jag tror att den det där sällskapet som jag så hett eftertraktar får vänta till en annan dag, jag har beställd kofta att sy och jag har mer hantverkspyssel att göra.
Jag blir stressad av att vänta, speciellt nu när jag varit sjuk i två veckor och inte orkat göra ett smack.
Jag kan omöjligt sitta och vänta på honom då.
 
Jag är morgonpigg och jag vill ut innan halva stan kutar runt på våran ( min och Milous) runda.
Sambon vet redan från igår att jag kommer gå tidigt, jag sa det redan det redan igårkvälls....
Jag har eld i baken idag.
Dessutom ska jag jobba imorgon, då är det extra viktigt för mig att jag hinner med lite idag.
 
Tittade på fleecekoftan idag och insåg att jag dessutom måste sprätta loss luvan och minska den, den blir alldeles för stor.
Så ja, jag har att göra, bäst att sätta fart och sticka ut på promenad NU!!!!
Vi ses lite senare och då ska jag försöka blogga om "Mannen vid dörren som aldrig gav upp"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0