En kul liten mage...

Hemma igen och idag höll jag på att DÖ när jag skulle cykla hem från jobbet, fy...
Va kallt det är ute.
Råkallt.
Sämsta dagen att bo på en ö idag kan jag meddela, för kylan kryper innanför skinnet oavsett hur mycket kläder man har på sig.
Tror inte det blir så mycket utetid för min del, det är för kallt!
 
Så över till det KROPPSLIGA igen, mitt nuvarande favoritämne.
Jag vet i alla fall en av orsakerna som gör att jag fortfarande inte mår så bra, förutom den kraftiga förkylningen som hänger kvar:
Mitt blodtryck.
 
Jepp, jag har lågt blodtryck i vanliga fall, och kan få lite svimningskänsla om jag reser mig för snabbt ibland om man suttit på huk.
Men den senaste tiden har jag ju gått med nästan konstant huvudvärk, fått svimningskänsla även om jag sätter mig sakta och reser mig sakta upp från golvet.
Ja, det har till och med varit så illa att jag inte ens kan böja mig framåt och tex duka av ett bord eller skära ut ett mönster som byxorna sist tex.

Jag har förstått att det har något med blodtrycket att göra, och en av mina fina arbetskamrater tog med sin blodtrycksmaskin till jobbet så jag kunde ta blodtrycket igår.

Det var INTE BRA.
"Normalt" blodtryck brukar man säga ska ligga runt 120/80, jag brukar ligga på 112-114/ 80 ca, för jag har ju som sagt ganska lågt blodtryck i vanliga fall, men igår...

Jag låg på:
101/69
(under vila)
 
Hm...
Det var verkligen inte bra, inte undra på att jag mår som jag mår just nu alltså och att inte ens huvudvärkstabletter hjälper.
Jag har faktiskt ingen aning om varför det ligger så lågt och VAD det går att göra åt.
Jag ska ta blodtrycket imorgon igen och så får jag väl ringa Dr. Martin på måndag trots allt, och fråga vad han tror.
Men nu har jag i alla fall svart på vitt varför huvudvärken inte släpper och varför jag inte mår bättre.
 
Och vidare så ska vi prata om min mage.
Det blev restaurangbesök igår på ett "KÄNT" plejs här i stan.

Jag bestämde mig för att välja en rätt som hette "Ljummen kycklingsallad" som jag fick beskriven för mig skulle vara grillade grönsaker som tex paprika, aubergine, m.m, kalla salladsingredienser och grillad kyckling.
 
Kör på det, och jag fick in en djup tallrik där dom grillade grönsakerna var hackade till storlek "lillfingernagel", dom kalla grönsakerna också och även kycklingen.
 
Dessutom var allt ihopblandat, KÖRT I MICRON så till och med dom kalla grönsakerna var varma, och så såg hela rätten ut som gammal avskrapad mat i en vit plasthink i en skolmatsal som legat i några timmar!
URK.

Men tror ni jag sa något?
Nä, jag åt, om än försiktigt och mådde illa innan maten ens nått magsäcken.
Försökte döva den äckliga smaken med kaffe efter, hjälpte föga och jag mådde bara mer och mer illa.
Magen körde som ett tröskverk och jag fick kämpa för att inte springa in och kräkas.
Efter tre timmar så min mage ut så här...
 
 
Nämen vilken kul liten mage, dra åt pipsvängen!!!!
Då ska ni veta att detta är ungefär 10-12 ggr så stort som min mage BRUKAR vara.

Ja, ni som har sett mig i bikini 
 vet att detta är "shit-hon-är-gravid-i-8:e-månaden-mage" på mig.
Ni förstår kanske att jag inte mådde så bra, och när kvällen var slut och jag fick gå och lägga mig pustade jag ut och hoppades att jag inte skulle bli magsjuk under natten.
 
Men gud har varit god i detta fallet, ALLT är normalt idag, inga biverkningar av den äckelpeckliga middagen och en sak kan jag säga:
Jag kommer aldrig sätta min fot på det där stället igen!
Ever.
 
Nu ska jag ta en dusch, ringa min bästis och så får vi se vad dagen kan ge.
Vi ses senare och förhoppningsvis slipper ni sjukdomar och annat trist 
Om ni har tur alltså, det är inte säkert.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Usch usch... en rätt som hade kunnat vara så god förstördes.
Tycker restaurangen borde få veta hur hemsk du tyckte maten var, så kanske de kan bättra sig?

Kram och ha en skön helg!

Svar: Hej Carita!Ja, egentligen BORDE man ju faktiskt säga till dom, och jag borde gjort det redan där och då...
Men jag har så svårt att klaga på mat och dylikt på en restaurang.
Vi får väl se om jag vågar, konstigt att man ska vara så feg just DÄR när jag minsann aldrig har svårt att säga ifrån annars.
Kram tillbaka och ha en bra helg du med! :D
Madde

2013-04-13 @ 15:13:37
URL: http://debutsky.wordpress.com
Postat av: Carita Liljendahl

Jag är nog inte heller den modigaste då det gäller att klaga eller säga ifrån. Men kanske vi blir modigare någon dag :-)

Svar: Ja, vi får morska upp oss... :D
Madde

2013-04-14 @ 14:03:16
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0