Jag är en sk riskgrupp...

God morgon!
Idag gick jag ut och hämtade tidningen i mina trädgårdssandaler BARFOTA!!!!!!!
Va, sug på den va, all you vårlovers.
Nu går det verkligen framåt och fortsätter det så här då har vi nog grönt gräs och musöron på träden inom några dagar.
Idag ska det bli sol och varmt och även imorgon, jag ska njuta, njuta och åter njuta.
Och sola lite också såklart
 
Något jag kom på när jag såg på tv igår, det är att jag måste köpa fästingmedel till hunden.
Jepp, om det nu blir riktigt varmt så kommer dom där äckliga små krypen leta sig fram till min (och andras) hundar och bita sig fast.
Och eftersom jag har en VÄLDIGT BORTKÄMD hund som faktiskt får sova i sängen...
Ja, då ligger jag ganska risigt till jag också!
 
Man skulle nästan kunna säga att jag är en sk "riskgrupp".

Dock kollar jag henne noga varje dag under fästingsäsongen för att minimera risken, samt sängen innan läggdags och så har hon ju fästingmedel som sagt.
 
Jag har väl haft tur och inte haft en enda fästing sen jag var liten, varken fästingar elle myggor verkar gilla mig.
Men man ska fan aldrig säga aldrig, för en vacker dag sitter man där med en fästing på kroppen pga Milou och så har jag förmodligen fått borrelia, TBE, och gud vet vad mer.
Nä, dags och springa till apoteket och köpa skydd för både hund och människa.
 
Nu blir det snart långpromenad eftersom vädret är så fint, exakt VART vet jag inte ännu...?
Men kanske åt Snäckhållet, vi får väl se.
Vi ses lite senare!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0