Jag blev grisrosa i fejset...

Jag är inte rätt persom för att ha rosacea...
är det bara.
 
Jag är så fel person så det är inte klokt.
Här kommer vårvärmen igår och på uteplatsen på jobbet igår visade termometern 18 grader, eller 17.9 för att vara exakt.
 

Det är varmt, det är sol och jag satt ute med eftermiddagskaffet och njöt och vad blir straffet...?
Två rosaceafinnar.
 
Alltså jag är född i en familj/släkt där det bara finns en viktig regel:
Brunast vinner.
Inget annat betyder något.
Eller nästan inget annat.

Ja, och så är man dessutom svältfödd på vårvärme efter 4 ½ månader med vinter.
Då ska man väl inte behöva straffas med två finnar när solfan äntligen värmer?
Det är SÅ ORÄTTVIST!
 
 Men skitsamma, SOLEN SKEN, det var varmt, underbart och som grädden på moset blev jag lite grisrosa i ansiktet.
Ja, det där "liljevita" (läs dödsmasken) ansiktet som inte sett så mycket sol pga av den här låååååånga vintern vi har haft, tålde inte att vistas på den punkten heller.
En timme och jag kvalade verkligen in som Miss Piggy of the day, fast det kan ju iofs vara ganska snyggt och idag har det lagt sig.

Våren är här och jag måste vägra bry mig om finnar och grisrosa hy...
En gång sol-hjärntvättad, alltid sol-hjärntvättad, tack morsan och Larssons släkten för det.
 
Dessutom såg vi tussilago igår...
 
 
 
Idag när jag cyklade hem från jobbet var/är det molnigt, men termometern visade +10.
UNDERRBART!

Så till lite gratisreklam till en produkt!
Jag har köpt...
 
... nyttig typ "Start" fast som sagt nyttigare än vanlig Start.
Det är till och med mindre socker i det här än i Kellogs special K som jag brukar äta, eller jag varvar med vanlig, nyttig müsli också.
 
Men jag köpte den här med kakao och hallon och den var inte dum, den var rent av skitgod!!
Dessutom gifter sig kakaosmaken ihop med morgonkaffet.
På minussidan så är det väl priset då, den kostade 40 spänn på Ica Maxi. men jag ska ha den som "njutarfrulle" någon gång i veckan.
Jag kan faktiskt verkligen rekommendera den.
 
Så till dom där jävla idioterna som körde rattfulla mot körriktningen i 100 km/tim rätt in i Söderport i lördagsnatt...
 

- Krogarna hade precis stängt och det var mycket folk i området. Vi valde då att sätta på blåljusen och siren för att varna människor runt omkring, säger Petra Sjölander, kommunikationsstrateg vid polisen på Gotland.

Petra Sjölander berättar om händelseförloppet då bilen med tre män i 30-årsåldern körde in i muren vid Söderport.

- Det började med att polisen hörde en bil långt bort. När bilen kom närmare och fick syn på polisen tvärvände de och körde mot färdriktningen längs med hela Adelsgatan. 
En av patrullerna följde då efter för att kontrollera bilen som satte av i hög fart söderut från Wallérs plats. Polisen vet ännu inte varför de tre männen valde att fly från polisen.

- Folk fick kasta sig åt sidan, säger vakthavande polisbefäl Peter Sahlsten. 


Hur hög hastighet höll bilarna?

- Jag vet inte hur fort de körde, men vi skall tillsätta en internutredning för att utreda hur det gick till. Men eftersom krocken i muren var så kraftig måste de haft rätt hög hastighet.

 Det är oklart när de kommer att kunna höras eftersom två av männen har allvarliga skador. En av dessa har flugits till Karolinska Universitetssjukhuset med livshotande skador.

-Den man som är lindrigast skadad kommer nog att höras inom kort. Men det får sjukvården bestämma, säger Petra Sjölander.

Polisen vet ännu inte om den bil som männen körde tillhörde någon ur trion. - Den kan ju ha varit lånad. Vi vet inte det ännu, säger Petra Sjölander.

Enligt Peter Sahlsten är de tre männen fortfarande oidentifierade.

- En av männen är gripen, men fortsatt kvar på lasarettet eftersom han har livshotande skador. Han är misstänkt för grovt rattfylleri, grov vållande till kroppsskada och grov vårdsläshet i trafik.

 
Ärligt talat...
Han som körde den där bilen borde... jag ska nog inte ens skriva EXAKT vad jag tänker, för vi bor ju på en liten ö.
Men jag hoppas det blir ett väldigt långt straff på ett eller annat sätt för honom.

Det var ju liksom inga småkids utan vuxna män som tar ett sådant här beslut att köra på fyllan som skulle kunna kostat många människor livet.
Det var nog bara tur att det bara var dom själva som smällde.
Jag tror att många som gick hem från krogen den kvällen tackar gud för det.
 
Bara tanken på att sambon var ute och jobbade i taxin och kunde ha åkt igenom Söderport för att hämta partyfolk nere på Stora Torget och kunnat mött dom där OM HAN HAFT OTUR...
Det ger mig rysningar i hela kroppen av obehag.
 
 Nu ska jag börja min dag här...
Tror jag tar en långpromenad med Milou till att börja med, sen sy ELLER ge mig av på jakt efter en grej som jag behöver till en idé jag fick igår.
Vi får se vad som händer, vi ses senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0