Lite extra sur...

Så var man tillbaka i boet och idag behöver jag städa av här...
Men jag har NOLL LUST.
Noll ork.
Fast vad bryr sig hemmet om det, inte ett smack.
Hundhåren måste bort och lite damm också.
Skit i det nu, jag ska samla ihop mig och sen köra igång om en stund.
 
"Dagen" och jag fick en dålig start här idag kände jag.
Det spöregnade när jag cyklade hem och jag blev dyngsur.
Då blir man väl lite EXTRA sur kanske.
 
Men så gårdagen, vilken dag och vilken sol!
Det blev mycket utetid och Chifen sa till mig på kvällen att jag var helt röd i fejset.
No shit Sherlock, ja, trots solhatt så var jag rosa igen.
Men idag är det lite brunt faktiskt 
 
Krokodilen i mig har kommit fram!!!!
(Sommar, sommar, sommar...)
Men tänk vad lite färg i ansiktet kan göra att man känner sig lite piggare när man ser sig i spegeln.

Idag blir det dock bara innetid tror jag, om det inte klarnar upp lite framåt eftermiddagen så jag och Milou kan knata ut en liten stund.
Men jag ska då som sagt städa lite och jag ska börja på ny kula med bästisens fleecekofta.
Den jag har gjort säljer jag för hon tycker den blir för "tillknäppt".
 
Så idag ska jag rita av och skära ut det andra mönstret, kanske om jag hinner och orkar skära ut och sy i lakanstyg.
Men vi får se, nacken är fortfarande lite paj sedan jag lyfte den där tunga lådan med mina sytidningar och igår krattade jag lite och rensade en liten rabatt...
Nacken protesterar å det bestämdaste.
Så vi får se vad den står ut med och vad jag orkar.
 
Så har jag lärt mig något nytt om socker, som jag faktiskt inte visste.
Igår läste jag en artikel om socker och dess påverkan på kroppen, och i den artikeln stod det att även socker binder vätska i kroppen!
 
Att salt gör det vet man ju, men att socker gör det också hade jag faktiskt inte en aning om.
Tänk egentligen vad svullna av bunden vätska folk måste vara pga av allt salt och socker som man sätter i sig dagligen.
Allt innehåller tillsatt socker och salt i färdiga produkter, tänk vad våra kroppar måste gå och släpa runt på bara i ren vätskemängd förmodligen.
 
Hm, ja det var en liten intressant nyhet tycker jag.
Själv äter jag ju väldigt sparsamt med salt pga av rosacean, jag äter nästan bara färdigmat när jag är på jobbet för det blir mer praktiskt så, och försöker hålla maten så "ren" som möjligt när jag lagar mat hemma.
Plus godiset som jag nu fösöker hålla igen på som jag skrev igår.
Denna information blev faktiskt ytterligare en liten sporre att inte trycka i sig snask i tid och otid.

SEN FÅR VI VÄL SOM SAGT SE HUR LÄNGE DET HÅLLER I SIG, som jag skrev igår...
Men försöka duger 
 
Nä, nu är det dags att sätta fart här så jag hinner med lite, SUCK.
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0