Ljust och fräscht, nej, färgglatt och plottrigt...

Vilken härlig dag det blev idag...
Men jag är helt slut.
Jag och morsan åkte ut till min moster som flyttat till Bro med fikabröd efter lunch.
Vi fikade, beundrade hennes nyinredda rum, pratade massor och var där några timmar faktiskt.
 
När vi åkte hem var vi först på Rusta och planen var att jag skulle köpa en ny resväska innan jag sticker till Stockholm, MEN så fick jag se se att dom hade fått in turkosa gardiner.
Resväska eller nya gardiner till vardagsrummet, som by the way bara kostade 129:- för två i en förpackning...?

Nä, det blev såklart nya, underbart turkosa gardiner att matcha upp kuddar i sofforna som redan fanns där och turkosa "plotter" i fönstrarna.

"Ljust och fräscht", nej, det har aldrig varit min grej riktigt, "Färgglatt och plottrigt" är mer jag faktiskt...
 
 
... Milou fick även en ny fleecefilt (10 kr) i turkost att matcha upp i soffan med och så köpte jag två turkosa lampskärmar för 29 kr/st.
Som hittat, TACK Rusta för att ni räddar en fattig plånbok med snygga inredningsdetaljer som man har råd med 
 var vardagsrummet lite nypimpat.

Men innan jag kom så långt så släppte morsan av mig på Öster och jag köpte lite nödvändigheter och hämtade medicin.
Promenerade hemåt och mötte en gammal arbetskompis som jag slog följe med, kom hem och lagade middag, strök gardinerna och hängde upp OCH...
Så testade jag en scablon som jag skar ut tidigare idag.
 
Ja, jag vill pimpa upp lite tyg med något fräckt mönster tänkte jag, och jobba med färg och tyg har jag ju gjort massor genom åren så nu vill jag testa detta på mina egensydda kläder också.
Kanske bara att ha som en liten schablon i hörnet på en klänning kanske...?

Jag hittade för ett tag sedan en cool döskalle på nätet som jag snabbt skissade av.
Idag tog jag fram plast och överförde motivet till plasten och skar ut döskallen med skalpell...
 
 
... men jag fick göra om mönstret något så det skulle passa till en schablon och sen fram med svart tygfärg och börja dutta på med en liten svamppensel...
 
 
 
... och jag blev supernöjd, tyckter den blev superfräck!

Och det må se simpelt ut att göra, men jäklar vilket precisionsarbete det krävs.
Det tog mig tre försök med döskallarna att få till den så här sjysst.
Men så har jag ju faktiskt gjort mina egna schabloner i ganska många år förr, så jag har tränat mig, men nu var det säkert 10 år sedan jag gjorde det sist...
Så lite pill blev det.

Nu lägger jag den i en mapp och spar tills det blir aktuellt att använda den på riktigt.
Ja, så jag har varit flitig som ett litet bi idag igen, nu ska jag gå och lägga mig, jag är dödstrött.
Vi ses imorgon igen, samma blogg samma skit som vanligt 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0