Rockiga shorts...

Vilken dag och vilken promenad, vi gick stadsrundan...
 
 
... och innanför muren så gott som det gick...
 
 
 
... det blåste småspik i hamnen och Milou fick korn på en and i hamnbassängen, men det var liksom inte badläge idag ...
 
 
Inte en kotte i hamnen och helt tomt längs strandpromenaden också, såååååå UNDERBART...
 
 
 
... även Nordergravar var tomt.
Jag började nästan undra om någon släppt en atombomb över stan utan att jag visste om det (?)...
 
 
 
När vi kom hem bryggde jag mig en kopp kaffe, tog med mig en bunte Burda och satte mig i solen och solade och läste...
 
 
... och jag tror bestämt "dödsmasken" börjar försvinna.
Jag har fått lite färg i ansiket, jag är inte lika likblek, och inte grisrosa heller fastän jag satt i 1½ timme i solen idag, PLUS promenaden.
Milou sprang runt i trädgården och pysslade med sitt, dvs nosade runt 
 
När jag läste Burda hittade jag för övrigt världens enklaste små a-formade shorts som skulle passa PERFEKT till mina a-formade klänningar som jag gör...
 
 
 
Kolla, supersöta shorts ju!!!! 
 
När jag sen kom in och fräschat till mig så drog jag fram en bit resttyg i jeanschambray som jag hade kvar, och slängde ihop ett par shorts i ett naffs.
DESSUTOM åkte schablonen från igår fram och så duttade jag på vit tygfärg...
 
 
... så blev det en Harley Davidson-skalle i baken på shortsen.
Nu ligger dom och torkar så ska jag fixera färgen mig strykjärnet imorgon och sy klart dom.

Bästisen var här och provade fleecekoftan igen, nu när den är "putsad" och klar.
Och NEJ...
Det funkar inte med knapp för henne.
Eller för någon annan med bröst heller för den delen, dom med bröst måste ha knytband.
F-U-C-K!
Fast inte mycket att göra åt och nu vet jag ju det i alla fall.
Det är ju som jag skrev häromdagen, orginalmönstret HAR knytband, det är bara jag som kan ha knapp eftersom jag är platt.
 
Vi kollade på andra jack-alternativ och hon valde mellan två andra.
Jag färdigställer fleecekoftan med knytband och så får hon ta den OM hon vill ha den, eller så väljer hon något av dom andra mönstren och jag börjar om.
 
När vi fikat klart så stack jag så iväg och letade gräddvitt sammetsband, och hittade vad jag sökte hos "Maléna´s" på Södertorg.
Hem igen och så gjorde jag NÄSTAN helt klart koftan, helt klar blir den imorgon.
Det har återigen varit en intensiv dag och nu ska jag och sonen gå och hyra film, vi ses imorgon igen, ny dag, nya tag 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0