Stoppljus...

Så var det ny dag igen, söndag.
Solen skiner och jag undrar om jag vågar mig ut i solen idag...?
 
Jag blev nämligen lite rosa igen efter gårdagens utevistelse, men med en lätt bris i fejset är det ganska svårt att avgöra om det tar eller inte.
Rutinerad solare borde veta bättre, men...
Det var så skönt och jag kände inte ett smack.
 
Idag är det inte så illa men det sticker lite i huden så jag får väl passa mig lite.
Så jag gissar att idag = SOLHATT på!
 
Fast om jag blev rosa så blev sambon väldigt röd (hej hudcancer säger jag bara) efter utevistelse på golfbanan.
Han har dessutom röda pigment och är riskgrupp numero uno för cancer, och skyddar sig ALDRIG i ansiktet under vår och sommar.
Inte bra.
Jag har i alla fall solhatt och passar mig lite, har solskyddsfaktor, men sambon, nope...
Han såg ut som ett stoppljus igår.
 
Jag var glad igår att jag inte var han, och jag är glad att jag inte fick några utslag.
 
Igår var jag och sonen uppe länge, och vi såg en urdålig thriller/rysare/SiFi på filmkanalen "The darkest our"...
 
 
... som sonen dock gillade, men det gjorde verkligen inte jag.
På det blev det "SNL" som var betydligt bättre och väldigt roligt igår, och efter det var det något amerikanskt "människa-dödad-riktiga-poliser-ska-lösa-fallet"...
Fast någonstans i det programmet slocknade jag och jag har inte en aning om när sonen gick in till sig.

Så är jag RIKTIGT stolt över mig själv.
Under dom senaste 21 dagarna har jag bara ätit godis 2 gånger!!!!
Det ni, godisgrisen har varit riktigt duktig.
Men jag har faktiskt stävjat sockersuget som oftast kommer på kvällarna för mig med en mjökldrink gjord på mjölk (laktosfri då såklart), banan och våra egna björnbär samt en dutt kanel.
Jättebra, och inte för att jag lider av övervikt direkt, men jag har faktiskt gått ner i vikt.
 
Två kilo gick jag ner när jag låg/var sjuk under dom där två veckorna och sen har jag faktiskt gått ner ett till.
Jag TROR det beror på mitt mindre intag av socker, för det gör ganska mycket faktiskt.

Men sen funkar det inte direkt nu med att trycka i sig en massa socker när jag redan har ont i huvudet från och till av mitt låga blodtryck heller, då blir huvudvärken etter värre.

Så jag har hållit igen, bara unnat mig två dagar under mensen när jag bara inte kunde hålla mig,  och jag inte varit SÅ sugen heller pga av att jag som sagt kör min lilla mjölkdrink kvällstid.
Sen får vi se hur länge det håller i sig innan jag trillar ner i godisträsket igen, men jag känner mig riktigt duktig faktiskt 
 
Nu är klockan 11 och jag och hunden ska ut och trampa, idag intar vi Hällarna med...
Storm!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0