Dagen började inte på bästa sätt igår...

Dagen började INTE på bästa sätt igår kan jag meddela och för att göra en lång historia kort så skulle jag börja en timme tidigare MEN...
Jag hade skrivit upp fel datum på min kom-i-håg-lapp.
 
Någonting sa mig dock när jag såg att det var den 20 igår att jag var tvungen att kolla om jag jobbade den 20/9 som jag hade skrivit på min lapp...
 
Och det var inte min jobbdag den 20/9 så jag fick kasta mig på telefonen och ringa min arbetskompis och mycket riktigt:
Det var igår jag skulle ha kommit tidigare för hon hade kommit tidigare och bytt av mig vid ett tillfälle när jag behövde gå hem tidigare.
 
TUR i oturen så skulle inte hon iväg idag utan vi bara flyttade fram tidigarekommandet till ett senare datum istället.
Typiskt, jag hade ju hunnit OM jag inte suttit och degat som jag brukar på morgonkvisten.
Och det roliga är att i vår jobbalmanacka hade jag skrivit in rätt dag för bytet, dock inte på mötesanteckningarna då som sagt.
 
Och när jag sen cyklade till jobbet var jag något försenad iväg, SÅKLART...
 
När jag sneddat vid ÖB, kört förbi södra kyrkogården och nästen var vid Gotlandsradion kommer en bil körandes och stannar mig och säger att jag tappat min täckväst vid ÖB och att den nu hängde på ett staket vid en villa där.
 
ÅH NEJ, den hade blåst ur min väska och här var jag redan försenad men ändå var jag DÅ tacksam att han kört i kapp mig när han sett detta.
Jag vände och cyklade tillbaka i det varma och fuktiga vädret (svett, svett) och hittade min jacka på ett villa staket.
 
Någon timme eller två senare blev jag dock lite småsur när det slog mig att om nu mannen åkte efter mig och meddelade mig att min jacka blåst av att han såg det och den blev upphängd OCH han KÖR EFTER MIG...
Varför tog han inte med den på en gång...?
 
Inte för att jag är otacksam, inte alls, men han körde ju faktiskt efter mig och sa att den blåst av, då kunde han väl lika så väl tagit med den...?
ELLER såg han mig kanske bara av en slump igen...?
Ja, inte vet jag.
 
Slutet gott, allting gott, jag kom fem minuter tidigare till jobbet, dock 55 minuter försenad ändå, sug på den ni 
 
Idag ska jag skära ut mer tyg, sy lite, baka samtidigt inför mitt stundande födelsedagsfirande på söndag (fast egenligen fyller jag ju på torsdag, men då jobbar jag), kanske lite sol om jag hinner, sy lite till och kanske hälsa på en vän om hon orkar och kommer hem från sjukan.
Måste sätta igång, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0