Dålig medmänsklig stil...

Uppe och är inte trött alls!
 
Jag hade en så intensiv dag igår så jag var helt dödstrött när "Project R" var slut, det var knappt så jag orkade se det allra sista.
Sen har jag sovit som en stock, alltså är jag utvilad, pigg och redo.
 
Bara ett "aber"...
Det åskar och blixtrar precis inpå husknuten.
 
Regnet är det väl ingen fara med för jag har regnställ, men i åskan ger jag mig inte ut och cyklar i.
Sambon ska upp 08.30 så han får skjutsa mig ifall det fortsätter.
 
Det som annars fångade mitt intresse i tidningen imorse var Holger 85 med nyopererad höft som fick fel på bilen vid en hårt trafikerad väg och fick vänta SEX TIMMAR innan någon stannade och hjälpte honom.
 
??????

Sex timmar?
Vart är vi på väg i vårat samhälle om vi inte stannar och hjälper en gammal man som fått fel på bilen?
Skandal anser jag.
 
Skräck för vägpirater som det manglats om i fastlandstidningarna i all ära, men nu snackar vi Gotland och hur många vägpirater har vi här?
Noll, skulle jag våga påstå.

Finns INGET att vara rädd för här vad gäller sånt otyg.
Och OM man nu är så rädd för tex rån eller dylikt, då får man väl vara försiktig när man stannar.

ELLER är det illa att folk var på väg till strand och annat så man bara inte ville stanna och förstöra en hel dag pga hjälpa en medmänniska?
Kan vara.
 
Jag tänker bara på den där mannen/prästen som körde av vägen i vintras när vi var på väg till Bläsemarknad som bilarna bara passerade och passeradeTROTS att folk sett honom åka av vägen in i ett träd, tills vi stannade.
Ja...
Vi kom försent till marknaden och den hade nästan bommat igen när vi kom MEN...
Vi hjälpte en människa i nöd.
 
Så varför stannar man inte för en gammal man med motorhuven uppe som sitter och vinkar efter hjälp?
Ska jag vara krass...?
Jag tror det är för att folk inte orkar engagera sig, dom är rädda att det ska ta för mycket av deras egen dyrbara planerade tid.
Dålig medmänskilg stil tycker jag bara, mycket dålig medmänskilg tid.
 
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon igen.
Ha en underbar dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0