En jävligt lååååååång genomgång...

Idag blev det:
VindsurfingTofta.
 
Vi åkte först till Björkis men det var dåligare väder än på Tofta, eller "vit himmel med sol" och gapiga ungar...
Så vi åkte tillbaka till V-Tofta och hade det lugnt och skönt!
 
 
Fast som ni ser nere till vänster på bilden så var det mycket släke i själva V-Tofta viken.
Men gick man bara över till Tofta-tarmen så var det bara lite släke längst bort på "Tarmen" och normalt badbart.
Varmt i vattnet så det blev mycket bad.
 
 
Jag läste i tystnaden och havsskvalpet hela dagen och läste ut boken...
 
 
... och hade höga förväntningar, men dom infriades inte!
 
Jag tyckte inte den var så bra som jag trodde att den skulle vara pga alla positiva recensioner den fått.
Det handlar om en ung kille vars fru har dött och hans familj typ.
Men jag blev inte så berörd som jag trodde att jag skulle bli, inte så känslosam som det UTLOVADES att man skulle bli, nej, jag ger den endast:
 - ½ tummar upp.
En americano-romano.
 
Ja, sen kom jag hem och satte igång och teckande av...
 
 
Christiano Ronaldo (tror jag väl att det var) till sonen.
För min vän hade varit här och lämnat det där kameran som jag skall förstora bilder och måla med MEN...
Det gick inte så bra tyvärr.
 
Lampan var för svag och trots att jag bytte till starkare lampa i apparaten så blev det ändå inte bra.
Antiklimax.
Men, men, jag ska lösa det med en overhead.
Nu skulle ju detta bli en överraskning till sonen, men han kom hem från fotbollen mitt i mitt projekt och allt blev avslöjat.
Jag trodde jag hade en timme till godo, men det hade jag ju då inte.
 
MEN...
Han gillade min idé som fan och bara älskade den här lilla skissen jag gjort med tusch lite snabbt och mitt "tavelkoncept"så...
Tavlorna kommer bli en hit 
 
Så hoppar vi till nu för en stund sedan när jag skällde ut hela familjen och trodde hjärtat skulle stanna.
 
Jag sitter här och ser på tv, har inte rört mig på en timme sen duschen efter hundpromenaden och hunden ligger inte brevid mig men hör helt plötsligt hunden skälla ute.
Lång bortifrån lät det som.
??????
Är hon på balkongen eller?
Går ut, nej, ingen hund.
Fan, är hon ute i trädgården, hur kom hon dit?
 
Och här är allt öppet, fönstrar, balkongdörrar samt alla dörrar nere vid morsan plus i källaren, det är ju skitvarmt ute.
Dock SKA/skulle våra ytterdörrar vara stängda samt dörren till källaren, jag VET att sonen och sambon precis gått ut och hunden, har hon smitit med ut?
För ute är hon, jag har kallat på henne och ingen hund kommer, helvete är grindarna öppna?
Jepp, det var dom.
 
Jag sätter fart ner och skriker på sonen, hunden, mest hunden och kommer ut i trädgården:
Hunden är ute och har smitit med "NÅGON" och var ute på vägen!
 
VAD I HELVETE!!!!!!?
Jag blev galen, är det bara jag som vet att man måste kolla alla dörrar innan man går ut och in, att dörrar öppnas av lufttrycket när man öppnar och stänger dörrar för att det är öppet överallt i hela vårat hus?
Tydligen.
Ja, alla inblandade, sonen, morsan och sambon fick en j-la utskällning för alla kunde tydligen vara "skyldiga".
Sonen och sambon enligt mig och morsan enligt Moster Puff.
 
Ja, där kunde hon had dött i mörkret om en bil kört på henne och mosat det lilla livet.
Jag mår illa av bara tanken, kräks nästan upp mackan jag tog precis innan.
Fy fan, man ska inte ha djur, det var väl det jag visste.
Jag vet inte vad jag gjort om det hänt något, det var bara guds försyn att inget hände.
 
Imorgon ska "Familjen" få sig en ordentlig genomgång för vad som gäller när allt är öppet i hela huset och att man måste kolla och dubbelkolla så dörrar inte går upp av lufttrycketav sig själva pga korsdrag.
En jävlig låååååååång genomgång för gud nåde om.....
 
Ja, nu ska jag gå och lägga mig efter en väldigt blandad dag.
Imorgon väntar Fåröien om det nu är fint väder, sambon och jag ska ha kvalitetstid.
På torsdag blir det grillfest i Åminne.
Jepp, det är festtajm igen, tjohooooo.
Sov gott alla glada, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0