Har man tur...

Vaknade sent idag, klockan visade fem i nio när jag slog upp mina ljusblå.
 
Men det gjorde inget att jag sov sent, det har ändå varit molnigt så jag kunde gott sova ut.
Nu börjar det dock spricka upp lite så HAR MAN TUR så blir det lite strand idag.
Hade det varit molnigt hade det blivit loppisrunda men vid sol...
Då ligger solstollarna på stranden 
 
Dock känner man att det är lite kallare idag, 21 grader visade termometern.
Om ni det KAN kännas kallt?
Men det kan det, särskilt när man blivit bortskämd.
 
Försöker inte tänka på det men snart är det onsdag och då är semestern slut.
Jag fattar inte att det har gått så snabbt.
Nu börjar verkligheten smyga sig på, jag måste nog ut och gå den längsta promenaden ever ikväll för att tänka på...
Annat.
 
Så skulle vi till Syster-Yster på grillkväll igår och när vi sitter i bilen märker vi att det läcker från taket in i bilen.
Och när jag sätter mig i bilen känner jag inget på sätet, men pga av att vi glömde en fläkt på hemma så vände vi bilen och åkte hemåt och när jag reser mig från sätet och ska springa in och stänga av fläkten är jag fuktig ända in på trosorna.
 
Fint.
Det har läckt från taket ner på hela bilsätet!
 
Då gör jag misstaget att jag tar ett par andra jeans som jag redan kasserat för att dom luktade skumt, typ surt, slängt på golvet för vidare "tvättutredning" för att se om dom går att rädda.
Drar på mig dom istället för dom blöta-av-bilsätet-jeansen SAMT hämtar sopsäck och strandfilt med plast att sitta på i bilen.
 
Bara det att i bilen känner jag att det luktar om jeansen.
 
Jag känner att dom luktar surt, fan, ja, inte mycket att göra åt nu var det bara att behålla dom på annars hade vi kommit väldigt mycket försent.
Jag satt och bet ihop och kände "sura byxor" för värre blev det ju när man blivit varm i kläderna också, alltså jag var inte VARM, men kroppsvärmen gjorde ju att det inte blev bättre så att säga.
 
Ja, vad gör man?
Hade det varit i stan hade jag dragit hem som en oljad blixt och bytt, nu fick jag bita ihop och sitta i Åminne med sura byxor.
Fan, det är dessutom mina favoritjeans.
 
När jag kom hem skrubbade och duschade jag av benen det första jag gjorde, innan jag kröp i säng.
 
Nåväl, förutom dom sura jeansen var det en mycket trevlig kväll hos Syster-Yster.
Det blev grillat, kaffe, vaniljglass och varm bärsås till efterrrätt, godis och snacks på det.
 
Vi satt inne för vädret var ju lite ostadigt, men det var långbord och efter matätandet ringde Oljebaronen upp Nybyggarna i Oslo via sin Ipad.
 
Dom tyckte vi andra såg lite bleka ut och hade tappat färg.
Eh, jag undrar vilka som var lite avundsjuka där uppe i Oslo minsann...?
Mmm, man kan ju undra sa flundra.
Nåväl, vi saknade dom i alla fall, trots påhoppen om blekhet 
 
Tyvärr blir det inga bilder för mobilen glömde jag i bilen.
 
Den som fått en ny mobil är sonen.
Eller ja, han har fått sambons "gamla" mobil, som typ bara är ett år eller så.
Ja, själv har jag sambons gamla, gamla äldsta mobil från 5-6 (kanske sju?) år sedan eller nå´t.
Men det funkar bra och den har en fantastisk kamera!

Sambon byter säkert nästa år igen mot något nyare (ja, för det gäller ju att hänga med tydligen) och då kan jag ju säkert ärva den han har nu, s
om kommer vara ett år gammal då!
Han byter ju lite oftare än mig så att säga.
Men...
Huvudsaken man kan ringa på dom och att den har en kamera som är BRA, då är jag nöjd, jag behöver inte så mycket mer.
 
Sonen är väldigt glad i alla fall för sin nya och lite modernare mobil, han har legat lite efter sina kompisar tydligen.
 
- Vem bryr sig, sa jag.
- JAG BRYR MIG, sa han, det är ju pinsamt att ha en så omodern mobil!
- Mhm, vad kul ni ska ha ihop nu när ni umgås och alla sitter och umgås med sina mobiler istället för med varandra, sa jag då vis av erfarenhet i min egen bekantskapskrets.
.....
Och fick inget svar.
Nåväl, nu har han en modren mobil, hurra, hurra för det.
 
Vad hände med "det uppsprickande vädret"?
Ja, det kan man ju undra.
Jag ska i alla fall sätta fart och göra lite här så man kan dra dirket ut på stranden när väder väl bjuds.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0