Hon fick ligga där och viska till hunden...

Soffläge precis i detta nu...
Det har varit en blandad och bra dag.
 
Efter morgonens fix drog vi vid halv 11-tiden ut till lilla Gnisvärdspoolen och slängde oss på varsinn solstol under den knallblå himlen och strålande solen.
Sjukt varmt var det och idag var Milou med, ja jag tyckte synd om henne att behöva vara hemma själv.
Jag har ju knappt hunnit se hunden förra veckan så idag blev det strand/pooldag för vovven.
 
Vilket blev ett lyckokast för Milou för när vi kom ut dit var det två familjer som bodde i två av stugorna där ute och Milou fick direkt en uppvakting av inte mindre än...
Typ 100 pers.
 
Varav en liten tjej på 11 år som sen utsåg sig själv till Milous bästis, hon fick ha hand om Milou hela dagen.
Bara det att det blev lite jobbigt för den lilla flickstackarn när dom skulle åka hem till fastlandet med båten.
45 minuter innan färden till båten så var Milou rätt trött av allt promenerande så hon fick ligga i skuggan under min solstol, då kröp tjejen in UNDER solstolen och låg brevid hunden.
Hon strök/klappade Milou konstant och viskade till Milou att hon var den finaste hund hon träffat.
 
Att ha en främmande unge under solstolen är väl inget man gillar direkt, men hade ni träffat flickan så hade ni nästan förstått att det faktiskt var lite hjärtskärande på något sätt.
Alltså det är svårt att förklara känslan jag fick under dagen när jag såg hunden och flickan ihop och saker jag hörde som hon sa till sina föräldrar och hur hon uppförde sig.
Hon verkade så skör på något sätt, mycket lugn, snäll och skör.
 
Så...
Hon fick ligga där och viska till hunden precis under min skalle.
Och gnissla tänder, jepp, det gjorde hon också.
 
När det var dags för dom att åka vart det inte kul, hon vart ledsen.
Krokodiltårar droppade vid avskedet och det faktiskt nästan så det knöt sig i magen, gisses, man skulle kunnat tro att hon känt Milou i flera år, att det var hennes hund.
Bilder skulle tas, sen skynda-skynda manade föräldrarna på.
Som sagt, det var något lite skört över henne, ja jag kan som sagt inte riktigt förklara det.
 
Väl hemma blev det en glass och kaffe i trädgården och sen middagsfix och sen...
Jobbade jag lite igen.
 
Jag har gjort och skurit ut en 38:a i fleecekoftan i pappersmönster så jag har det nu, sen skar jag ut lite fleecetyg i just 38:an.
Och pratade med bästisen i telefonen samtidigt 
 
Ja, det var min dag det.
Det har hunnits med en jäkla massa och så såg jag vädret resten av veckan...
OMFG (oh my fucking god (ursäkta) ) säger jag bara.
Fortsatt toppenväder!
 
Förutom imorgom så är det STORA, FETA, SOLAR ända fram tills på måndag.
Och nu kollade jag bara på Visbys väder, men det ser gudomligt bra ut.
Det kommer bli mycket strand.
Mycket.

Vi ses imorgon igen innan jobbet, ha en bra kväll alla glada.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0