Hur tänkte jag där...?

Då var man tillbaks i soffan helt slut...
Det har inte gått i 190 men jag har pysslat och gjort ärenden idag i alla fall.
 
Det blev en sväng till ÖB och inhandel av hygienproduker och en vädringsställning, men jag måste lämna tillbaka vädringsställningen för den var för ranglig.
Den kunde knappt stå rakt eller stadigt, utan bara vajade fram och tillbaka när jag fått upp den.
 
Jag hade tänkt att ha den till att hänga mina fleecetyger på tillfälligt medans jag betar av beställningarna.
Vill helst inte vika tygerna för mycket, men nu fick lösningen bli att jag hängt dom över en torkställning så länge istället och så får det betas av så fort jag bara kan.
 
Förkylningen tar för övrigt kål på mig.
 
Så när jag fixat med fleecetygerna så hittade jag en rätt stor bit grönt fleecetyg.
Skulle jag köra igång med en svart fleecekofta (det turkosa tyget har ÄNNU INTE dykt upp) eller skulle jag bara testa något nytt till barn, bara för att göra något när jag ändå var hemma och skrotade idag...?

Det fick bli en test av ett helt nytt plagg av restbiten fleecetyg och jag bestämde mig för...
 
 
... denna lilla fleecekappa/jacka till en 4-åring.
 
Och...
Så var det ju det där med läsförståelse.
KAN jag ens förstå vad jag läser undrar jag ibland.
Eller snarare TA IN vad jag läser i mönster...?
Herregud.
 
Jag menar jag kan ju läsa för fan, jag hade jättebra betyg i svenska.
Jag hade även jättebra betyg i läsförståelse, bara det att det verkar gå troll i att GÖRA RÄTT första gången jag gör ett nytt plagg.
Hur enkelt mönstret än är.
Jag får dåndimpen på mig själv, och idag var inget undantag.
 
Jag skar ut alla delarna supersnabbt, LÄSTE så himla fint och noga på första raden där det stod:
"Sy instickningarna på dom olika tygdelarna först."
 
Instickningar är då det som är dom svarta linjerna på jackan det som får jackan/koftan att bli lite insvängd.
 
Mmmm...
Och vad gör jag tror ni?
Jo, jag går direkt på PUNKT TVÅ (??? men va fan????) och börjar sy ihop kragen och nacken först istället.
 
???????
Hur tänkte jag där?
Hur fan tänkte jag där?
Ja, det kan man sannerligen undra.
Man-börjar-väl-med-nummer-ett? 
 
"Instickningar, jaha ja, ja men den punkten hoppar jag nog över trots att det står som första punkt och går direkt på punkt nummer två!"
Och sen gick jag vidare på punkt tre och fyra och glömde helt bort punkt nummer ett, hade jag ens läst den liksom...?
Ja, jag får väl skylla på min förkylning som gör hjärnan tung som bly.
 
Sen får jag väl vara glad att det var en restbit fleecetyg men ändå, lite flax kan man väl ha och få slippa klanta sig JÄMT varje gång man ska göra något nytt.
Jag läste ju vad jag skulle göra och sen gör jag det inte ändå, helt jävla otroligt.
 
Nåväl...
 
 
... kanske jag kan lösa det i efterhand, eller så får den bli helt rak.
Fast kanske att jag kortar av den så den blir lite mer som en a-formad myskofta och då behövs inte instickningarna.
Vi får välan se, so far so good ändå.
 
När jag sen var klar med den där så hoppade jag på min marinblå fleecekofta och slaktade den lite.
Jepp, den första fleecekoftan jag gjorde i vintras fick sig en ny makeover också.
Även den hade ju en massa barnsjukdomar som har gjort att jag inte använt den så mycket och idag rättade jag till det jag kunde rätta till.
 
Jag skar av båda framsidorna lite och sydde nya sömmar där jag skurit.
Jag flyttade upp knytbandet på insidan ett par centimeter.
Jag sydde nytt knapphål och bytte ut knappen som jag aldrig gillat.
Egentligen skulle jag vilja sy nya ärmslut också men det går inte, då blir ärmen för kort.
Något förbättrad blev den i alla fall och jag blev lite mer nöjd med den.
 
Det var min dag det, jag är helt slut och har ont överallt.
Snoren rinner.
Men eftersom jag är risig så har jag naturligtvis vispat ihop lite MJUKGLASS som skall avnjutas om en timme samt bota min förkylning lite.
 
För glass botar...
Det vet jag bestämt 
Vi ses imorgon igen innan jobbet, sov gott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0