Ja, gissa vad vi gjort idag...?

Ja, ni får väl gissa vad vi har gjort idag...
 
 
 
Slappat, sovit, badat och solat och lite mer!
 
Vi började vid poolen på Brännhaga men ju mer ungar som kom, desto mer trött i huvudet och stressad blev jag.
Vi ville båda vila och ha det lugnt omkring oss så vi gick och la oss i en grop på den nästan tomma stranden.
Det var lugnt och tyst och man hörde bara folk på avstånd, jätteskönt...
 
 
Hm, ja, sambon ser lite ut som om han har en allvarlig och livshotadande sjukdom för han är ju "lite" (med betoningen på "liiiiite" ) blekare än en annan...
 
 
 
Vi kom väl ut runt 12-tiden och åkte inte hem förrens halv sju, det var en sån härlig dag så det var inte klokt.
Sambon sov lite från och till och jag läste...
 
 
Kajsa-boken.
Jag la ju av med den mitt i när jag börjat läsa den sist, nu tar jag andra halvan.
Kajsa skriver så mycket och är så intensiv så man blir helt anfådd av texten.
MEN...
Den är intressant eller hon är intressant rättare sagt och utlämnade och naken om sig själv.
 
 
Mycket bad har det blivit och idag kändes det varmare i havet än igår så om det var 22 igår gissar jag 23-någonting.
Mellan halv tre till halv fyra ungefär la sig ett konstigt molntäcke som var mörkt och tjockt "mörkade" i en timme, men det försvann och solen kom åter.
Då åt vi, läste tidningar och väntade ut det till solen kom fram igen.
 
När vi åkte hem köpte jag mig en salmiakglass på Ica i Vibble, det blev skinkomelett med sallad till sonen och tonfisksallad till mig!
 
Vi lever lätt just nu, väldigt lätt vad gäller MATEN i alla fall, för sonen bad mig köpa...
 
 
... den där hemma-mjukglassen och jag trodde INTE att den skulle vara så god.
Men det var den.
Är den.
Tyvärr.
Lika god som den man faktiskt köper "där man nu kan köpa mjukglass" typ Glassbaren, Macedonkan m.m.
 
Detta kommer bli livsfarligt och idag köpte jag vaniljen men det fanns inget strössel i affären och det hemma var slut så jag ska köra krossade ballerinakex och smula över på glassen till oss ikväll.
 
YUMMIE, och nästa gång vi köper hem den här så blir det smulad/krossad SALTLAKRITS i någon form på glassen eller saltlakritsströssel om jag hitta det.
Jag skulle aldrig köpt hem och testat det var verkligen jättejättejättedumt.
Nu ska jag se en stå upp- show och sen är det "SNL" för min och sonens del ihop.
 
Vi ses imorgon igen, blir det sol eller blir det inte...?
Det får vi se då det.
Sov gott alla glada!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0