Jag går hellre på gatan...

Hemma i soffan och idag har jag odlat mina halsbaciller på...
 
 
 
Brissund.
Himlen var så obeskrivligt blå så det var inte klokt, jag bara låg och stirrade upp mot oändligheten...
 
 
Beachvovven hade stenkoll...
 
 
... men somnade gott efter ett tag i skuggan...
 
 
Ja, om jag hade ont i halsen innan stranden, så har jag ännu mer ont i halsen nu, MEN...
Med tanke på den underbara dagen var det fan värt det.
Jag hade inte blivit friskare hemma.
Man vet ju aldrig när det tar slut, jag njuter så länge det varar.
 
Innan vi åkte på stranden gjorde jag ju ärenden på stan och då var jag även och hämtade ett smycke på "Wisby Ur & Guld".
Eller jag hämtade MITT smycke, för jag fick ett Thomas Sabo halsband av mina vänner när jag fyllde 40, och på det halsbandet hängde ett hänge med min månadssten och även en platta som det stod "40 AND FAB" på.
Bara det att jag är ju inte "bara" 40 längre, jag är 42 år.

Så jag gick in och frågade om dom kunde sätta ett plustecken efter 40 så det blev "40+ AND FAB" istället.
Alltså man vet ju inte, det är ju kanske skyddat för att det är ett märke som Thomas Sabo och att dom då inte fixar med andras design.
Men...
Det var inga problem så nu står det 40+ och då kan jag ju ha silverplattan ända fram till 50 
 
Och nu ska jag fixa någon form av middagsmat.
Sonen hostar och min hals glöder, härligt.
 
DOCK måste jag bara skriva att jag tycker synd om sambon som ju går på komvux nu.
FY FAN för att gå i skolan.
När man kommer hem från jobbet, då är man ledig.
När man kommer hem från skolan, då har man läxor, massor med läxor.
 
Jag beundrar dom som går i skolan faktiskt, för jag skulle inte sätta min fot där ens under pistolhot.
Nope.
Jag har insett det nu.
 
Men han ska kämpa på och ta gymnasiet på tre eller om det är fyra terminer ( 1½ år el. 2 år), ja, det måste han ju göra snabbt i den här åldern för att sen kunna gå på Högskolan som även det tar MÅNGA år.
Jag beundrar honom som sagt, aldrig för min del, då "går jag nog hellre på gatan". 
 
 
 
NU ska jag fixa middagsmat.
Tjing.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0