Jag tar en paus...

Jag tar en paus...
 
 
... i systugan!
Kanske för resten av kvällen eller bara för en stund, jag vet inte ännu.
 
Har hunnit finpolera lite på pälsjackan, sen kom min lilla kund och provade "lakanskoftan" som ska bli en storlek 34 i fleecekofta.
Den satt som en smäck när hon provade så jag har lyckats minska ner 36:an jag har till en 34:a, skitbra.
 
Sen satte jag igång och skar ut tyget i storlek 36, men minskar nu ner till en 34:a för hand.
Ja, jag får göra så nu för jag har inte gjort ett pappersmönster ännu, SKA göra det så fort som möjligt ifall det blir fler beställningar i den storleken då har man det klart liksom.
Men denna gången mäter jag ut cm för cm, det går rätt fort ändå.
 
Ja, det var min dag det, härligt att vara tillbaka i syrummet men om det blir sol imorgon...
Då får systugan vänta tills imorgon kväll igen.
Jag hinner nog bli klar innan onsdag i alla fall.
Återkommer senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0